Re: Ανοικτός Διεθνής Διαγωνισμός «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ και ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η/Υ και ΣΥΝΑΦΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ» Αρ. Διακ. 02/2012

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Mon Dec 3 22:50:05 UTC 2012

2012/12/3 Kostas Mousafiris <kvisitor at gnugr.org>:
> Στέλνω όλο το υλικό που αφορά την προμήθεια των υπολογιστών για την
> οποία συζητάμε. Είναι σαφές ότι τα πρωτεία στο λογισμικό έχει η
> Microsoft αφού προτείνεται ως λειτουργικό τα Windows 7 (δείτε μέσα στο
> πρώτο link πιο κάτω, και ανατρέξτε στη *σελ. 98* με το Τεύχoς Προκήρυξης
> και Σχέδιο Σύμβασης). Εξ' άλλου, όταν μιλά για τα benchmarks, αναφέρεται
> στο ποια πρέπει να ειναι η απόδοση των συστημάτων, με /*αποκλειστικό
> γνώμονα τη χρήση προγραμμάτων MS*/!!!! Βέβαια, αναφέρεται και το Linux!
> Επειδή, όμως, όλοι γνωρίζουμε τι έγινε με τα 120.000 dual boot netbooks
> [...]

Ο σύνδεσμος με τις πληροφορίες του διαγωνισμού είναι
http://www.eye.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=855&Itemid=40

Διαβάζοντας το  Τεύχoς Προκήρυξης με Σχέδιο Σύμβασης (.pdf ),
http://www.eye.minedu.gov.gr/yliko/diagwnismoi/2012/diethneis/promithia_egkatastash_hy_prok_02_2012.pdf

βλέπουμε ότι

1. Σελίδα 96, απαιτεί τουλάχιστον μια θύρα USB 3.0 και τουλάχιστον δύο
θύρες USB 2.0.

Αυτό θα έπρεπε να είναι «Ο φορητός να έχει τουλάχιστον 3 θύρες USB,
από τις οποίες τουλάχιστον η μία να είναι USB 3.0».
Διότι οι θύρες USB 3.0 είναι συμβατές με USB 2.0, και υπάρχουν
υπολογιστές με δύο USB 3.0 και μόνο μία USB 2.0, ή 3 USB 3.0 (δίχως
USB 2.0), που αν και καλύτεροι, δεν είναι αποδεκτοί κατά την
προκύρηξη.

2. Σελίδα 98, LAP 11.4, «Λειτουργικό Σύστημα ΙΙ.   Λειτουργικό
σύστημα  Linux, πλήρως  εξελληνισμένο στην  νεότερη  διαθέσιμή  του
έκδοση  κατά  την ημερομηνία  διεξαγωγής  του  διαγωνισμού,
προ‐εγκατεστημένο,  που  να  συνοδεύεται  από  την
Επίσημη  Άδεια  Χρήσης  του  Λειτουργικόυ,  Εγχειρίδιο Χρήσης & το
Γνήσιο CD εγκατάστασης.»

α. Θα ήταν λίγο πιο όμορφο αν έλεγε «Λειτουργικό σύστημα που βασίζεται
σε Linux».
β. Αναφέρει «στην  νεότερη  διαθέσιμή  του  έκδοση  κατά  την
ημερομηνία  διεξαγωγής  του  διαγωνισμού». Για την επιλογή του Ubuntu,
έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί το Ubuntu 12.04 αντί για το Ubuntu 12.10.
Ποια είναι η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού; 12 Οκτ 2012. Πότε
βγήκε το Ubuntu 12.10; Στις 18 Οκτ 2012. Οπότε αποφεύχθηκε ένα
πρόβλημα και το Ubuntu 12.04.1 είναι μια χαρά ως το δεύτερο
λειτουργικό σύστημα.
Το Ubuntu 12.04 υποστηρίζεται μέχρι το 2017, οπότε ταιριάζει με τις
απαιτήσεις του έργου, και ο ανάδοχος δε θα χρειαστεί να υποστηρίξει
αποθετήρια μετά από λίγα χρόνια.
γ. «Επίσημη  Άδεια  Χρήσης  του  Λειτουργικόυ[sic]». Δεν ξέρω πώς θα
ερμηνευτεί το «επίσημη». Για το Ubuntu ίσως χρειαστεί επικοινωνία με
την Canonical για παραγγελία κάποιου επίσημου εγγράφου.
δ. «Εγχειρίδιο Χρήσης». Εδώ είναι το Ubuntu Manual, αυτό που
μεταφράζουμε στα Ελληνικά. Εκτός της ολοκλήρωσης της μετάφρασης,
χρειάζεται και ένα καλός έλεγχος (review).
ε. Γνήσιο CD εγκατάστασης. Εδώ θέλει μάλλον παραγγελία ενός μεγάλου
αριθμού CD του Ubuntu 12.04 από την Canonical.

3. LAP 12, Antivirus. Θα έπρεπε να αναφέρει στο LAP 12 ότι τα υπόλοιπα
είναι για Windows 7 μόνο. Όπως είναι τώρα στο έγγραφο είναι ασαφές ότι
το «μόνο για Windows 7» είναι για όλη την ενότητα LAP 12.

4. LAP 13.2, «Η  σουίτα  εφαρμογών  αυτοματισμού  γραφείου μπορεί να
είναι είτε κοινή και για τα δύο λειτουργικά συστήματα είτε
διαφορετική». Το ιδανικό εδώ θα ήταν να αναφέρει ότι η σουΐτα θα
έπρεπε να είναι κοινή. Διότι διαφορετικά με το MS Office τα έγγραφα δε
θα είναι συμβατά. Είναι πολλά τα χρήματα για το MS Office, και θα
χαλάσει μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού.

5. LAP 16.1, «Όλοι  οι  φορητοί  υπολογιστές  να  διαθέτουν μηχανισμό
κλειδώματος  και  απενεργοποίησης  σε περίπτωση κλοπής ο οποίος δεν
παρακάμπτεται από αναβάθμιση BIOS ή διαγραφή και επανεγκατάσταση
λογισμικού. Να περιγραφεί αναλυτικά.»

Αυτό έχει ενδιαφέρον. Κλείδωμα μέσω secure boot; Δουλεύει το Secure
Boot με Windows 7; Ή κλείδωμα μέσω του BIOS; (έχει νόημα για Windows
μόνο).

Αυτά για τώρα,