Re: Σχετικά με τις ενημερώσεις Linux kernel

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Sun Aug 19 09:17:39 UTC 2012

2012/8/19 stavros daliakopoulos <stavros.daliakopoulos at gmail.com>:
> και σε τελική ανάλυση υπάρχει και το clustering όπως είπες, για αυτό δεν
> βλέπουμε κάποια εναλλακτική προσπάθεια από τους "μεγάλους".

Το θέμα είναι ότι το clustering είναι κάτι που αφενός χρειάζεται έτσι κι
αλλιώς στις μεγάλες εγκαταστάσεις για λόγους scalability και "ευελιξίας
ως προς το scalability" (δηλαδή scale up/down απλά προσθέτοντας/αφαιρώντας
μηχανήματα) και αφετέρου είναι αρκετά πιο "απροβλημάτιστη" γενικά λύση ως
προς τη συντήρηση/updates, άπαξ και περάσει ο αρχικός πόνος του
να το στήσεις σωστά.

To uptrack βέβαια ακόμα και με clustering έχει νόημα αν μιλάμε για
μεγάλα π.χ., virtual machine hosts τα οποία είναι φασαρία να γίνουν
reboot ή ακόμα και απαιτούν τη φυσική παρουσία του admin για
reboot π.χ., για λόγους ασφάλειας.

Σε τέτοια περίπτωση, το uptrack επιτρέπει να γίνεται το reboot
*προβλέψιμα* π.χ., σε εργάσιμες ώρες κάθε 1η Δευτέρα του
μήνα (ώστε να μην πληρώνει η επιχείρηση υπερωρίες στο
sysadmin) χωρίς να θυσιάζονται και τα έγκαιρα kernel updates.

Το θέμα είναι το κατά πόσο υπάρχει η απαιτούμενη τυφλή
εμπιστοσύνη στην Oracle για την παροχή μιας τόσο κρίσιμης
υπηρεσίας και γι αυτό το σκοπό προς το παρόν στα κρίσιμα
μηχανήματα που συντηρώ προσωπικά φτιάχνω τα "hot"
updates που δεν μπορούν να περιμένουν μόνος μου
χρησιμοποιώντας τα ksplice tools.

Ευτυχώς μέχρι στιγμής αυτά τα updates είναι πολύ λίγα οπότε
αυτή η δουλειά είναι βιώσιμη. Αν το Linux αρχίσει να χρειάζεται
συχνότερα σημαντικά updates από 4-5 το χρόνο μάλλον θα
κατέληγα να χρησιμοποιήσω το uptrack.

Η πεποίθησή μου πάντως είναι ότι ο περισσότερος κόσμος
δε χρειάζεται το uptrack/ksplice, καλύτερα γρήγορο boot
time ή clustering.

Χαιρετισμούς,
Παντελής