Canonical Contributor Agreement

Nikos Roussos nikos at autoverse.net
Thu Nov 25 12:48:34 GMT 2010

2010/11/25 Giorgos Logiotatidis <seadog at sealabs.net>:
> Καλησπέρα,
> θέλω να με διαφωτίσετε σχετικά με το canonical contributor agreement
> [1], δηλαδή με το κείμενο που πρέπει να υπογράψει οποιοσδήποτε προσφέρει
> στα canonical sponsored projects [2] πριν γίνει δεκτή η προσφορά του.
>
> Το δίλημμα (υπογράφεις ή όχι) για μένα προκίπτει από την στιγμή που
> έστειλα ένα patch [4] στο StormORM και μου ζήτησαν να υπογράψω.
>
> Υπογράφοντας την συμφωνία, δίνεις το copyright στην canonical και
> παράλληλα κρατάς και εσύ πολλά δικαιώματα επί του κώδικά σου. Εκ πρώτης
> όψης το θέμα μπορεί να ακούγεται περίεργο (γιατί να σου δώσω το
> [...]

Αυτό είναι ένα απ' το πιο καυτά θέματα που συζητιούνται στην παγκόσμια
κοινότητα ΕΛ/ΛΑΚ :) Οπότε θα ακούσεις απόψεις και απ' τις δύο μεριές
του νομίσματος. Πχ. με λίγο ψάξιμο θα διαπιστώσεις πως δεν το κάνουν
όλες οι διανομές αυτό.

Θεωρητικά ο λόγος που γίνεται είναι ώστε να μπορεί μια εταιρία
(Canonical, Oracle, κλπ) να προστατευθεί απέναντι σε μια πιθανή μήνυση
για πατέντες. Το αρνητικό στην ιστορία είναι πως ο κάτοχος του
copyright μπορεί να κάνει re-license τον κώδικα. Πχ. Το StormORM που
αναφέρεις είναι LGPL. Αν η Canonical έχει το copyright για το σύνολο
του κώδικα, έχει νομικά τη δυνατότητα αύριο να το κλείσει. Οπότε εδώ
μπαίνει το θέμα της εμπιστοσύνης :)