Ubuntu Developer Summit Proceedings

Kostas Oikonomou kikonomou at yahoo.gr
Mon Nov 15 18:48:19 GMT 2010

--- Στις Σάβ., 13/11/10, ο/η Simos Xenitellis <simos.lists at googlemail.com> έγραψε:

Από: Simos Xenitellis <simos.lists at googlemail.com>
Θέμα: Re: Ubuntu Developer Summit Proceedings
Προς: "Kostas Oikonomou" <kikonomou at yahoo.gr>
Κοιν.: "Λίστα Ubuntu" <ubuntu-gr at lists.ubuntu.com>
Ημερομηνία: Σάββατο, 13 Νοέμβριος 2010, 19:28

2010/11/13 Kostas Oikonomou <kikonomou at yahoo.gr>

--- Στις Παρ., 12/11/10, ο/η Simos Xenitellis <simos.lists at googlemail.com> έγραψε:

Από: Simos Xenitellis <simos.lists at googlemail.com>

Θέμα: Ubuntu Developer Summit Proceedings
Προς: "Ubuntu-gr" <Ubuntu-gr at lists.ubuntu.com>
Ημερομηνία: Παρασκευή, 12 Νοέμβριος 2010, 18:58

Τα αποτελέσματα του πρόσφατου Ubuntu Developer Summit (UDS) έχουν αναρτηθεί
στην τοποθεσία https://wiki.ubuntu.com/UDSProceedings/N/Final

Το UDS είναι συνάντηση των συντελεστών του Ubuntu
 (εργάζονται στην Canonical ή
είναι προέρχονται από την κοινότητα). Γίνεται UDS για κάθε έκδοση της διανομής,
και φέτος έγινε στη Florida, με χρηματοδότηση της Canonical.

Καταγράφω εδώ μια επιλογή από τα επόμενα σχέδια μέχρι το 11.04.

Πριν κάνετε σχόλιο, καλό είναι να δείτε και την πλήρη περιγραφή στον
παραπάνω δικτυακό τόπο.

1. Θα γίνει περισσότερη δουλειά για να βοηθηθούν νέα άτομα να γίνουν
συντελεστές
στο Ubuntu.
2. Θα διαπιστωθεί πόσο εύκολο είναι να υπάρξει π.χ. el.askubuntu.com,

δηλαδή τοπικοποιημένοι
δικτυακοί τόποι για τη
 βοήθεια των χρηστών.
3. Θα ενισχυθεί η γλώσσα για gestures GEIS 2.0· δηλαδή να δίνεις
εντολές στον υπολογιστή με gestures
στον οθόνη του υπολογιστή. Κάτι τέτοιο είναι διαθέσιμο και στο Firefox τώρα με
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6366/

4. Το Unity θα είναι η προεπιλογή για την επιφάνει εργασίας, και θα
υπάρχει και το GNOME Live
για όσους επιλέξουν να το ενεργοποιήσουν.
5. Το Κέντρο λογισμικού (Software Centre) θα επιτρέπει να κάνουμε
δωρεές κατευθείαν στα έργα

ελ/λακ που προτιμούμε. Ακόμα, το Κέντρο
 λογισμικού θα επιτρέπει τη
βαθμολόγηση των πακέτων
καθώς και το σχολιασμό (review).
6. To Banshee είναι η νέα προεπιλογή στη θέση του Rhythmbox. Φυσικά
μπορούμε να εγκαταστήσουμε
το Rhythmbox.
7. Η εκκίνηση του Ubuntu Server θα βελτιωθεί με τη χρήση των upstart

και plymouth.
8. Για το Ubuntu Server θα υπάρξει μια ελαφριά βάση δεδομένων SQL με
το όνομα Drizzle.
9. Θα υπάρξει προσπάθεια το Wine θα ενσωματωθεί στο Κέντρο λογισμικού
για την ευκολότερη εγκατάσταση
προγραμμάτων Windows. (πριν σχολιάστε εδώ διαβάστε την πλήρη περιγραφή).

10. Ένα σημαντικό πρόβλημα
 είναι στο φλοιό και στο bash. Η αυτόματη
συμπλήρωση θα βελτιωθεί.
11. Υπάρχει το πρόβλημα σε αρκετούς χρήστες όπου κατά την εκκίνηση το
σύστημα σταματά λόγω κάρτας γραφικών.
Θα υπάρξει προσπάθεια να καταγραφούν τα συστήματα με φιλική κάρτα γραφικών.

12. Και ο Thunderbird θα εμφανίζεται στο indicator.
13. Θα έχει Firefox 4, και χρειάζεται δουλειά διότι διαφέρει από
Firefox 3 σε σχέση με τα αρχεία, κτλ.
14. Το Linaro είναι έκδοση του Ubuntu για ARM. Θα γίνει πάρα πολύ

δουλειά σε αυτό. Υ[Και το Debian έχει έκδοση για ARM,
και το διαχειρίζεται ο Κώστας
 Μαργαρίτης]. Το ενδιαφέρον εδώ είναι η
μεγαλύτερη ευκολία για το μεταγλωττισμό λογισμικού
για π.χ. συσκευές με Android μέσω cross-compiling. [Είναι πιθανό να
μπορεί να μπορεί να βάλει κάποιος Linaro σε κινητό;]

15. Κάποια πράγματα θα βγουν από το CD εγκατάστασης, όπως οδηγοί για
παλιές κάρτες γραφικών.
16. Συμπερίληψη του Eclipse. Μέχρι τώρα το πακέτο που υπάρχει δεν
είναι χρησιμοποιήσιμο και οι χρήστες πάνε στο www.eclipse.org.

Σίμος

Φίλε Σίμο,

Είναι ενδιαφέροντα αυτά που αναφέρεις, αλλά και κάπως δυσνόητα για αυτούς που δεν έχουν
 ευρείες γνώσεις υπολογιστών. Ένα τέτοιο παράδειγμα είμαι και εγώ.

Φίλε Κώστα,

Πράγματι η περίληψη που έκανα ήταν πολύ συνοπτική, και ίσως μη χρησιμοποιήσιμη από αρκετά μέλη. Είναι σημαντικό που ρωτάς εδώ και ζητάς διευκρίνση.

Οι γνώσεις μου αφορούν το DOS 3.3, τα Windows μέχρι τα Vista και φυσικά από έτους περίπου το Ubuntu και από προγράμματα χειρίζομαι κυρίως επεξεργασία κειμένου και διαχείριση βάσεων δεδομένων. Σε λιγότερο βαθμό λογιστικό φύλλο και λίγο στατιστικά πακέτα (statxl για Excel και SPSS 14.0). Όσον αφορά τώρα τις άλλες ηλεκτρονικές συσκευές (πέραν των απλών όπως είναι η ψηφιακή φωτογραφική) χειριζόμουν Palm και τώρα Hp iPAQ με Windows mobile 6.0.

Σ' αυτά που αναφέρεις πιο πάνω, σκάλωσα σε δυο
 σημεία. Το ένα είναι το υπ' αριθμόν 1 για το πως θα μπορούσα να βοηθήσω με τις γνώσεις που αναφέρω πιο πάνω. Επί του παρόντος «διαφημίζω» σε γνωστούς και φίλους το Ubuntu και με την πρώτη ευκαιρία τους χαρίζω και ένα CD για να το δοκιμάσουν. Ένα δεύτερο σημείο που έκανα στην τελευταία έκδοση (που μου άρεσε και σκοπεύω να το συνεχίσω) είναι να κατεβάζω τις alpha και beta εκδόσεις, και να τις δοκιμάζω σαν live CD (για να μην κάνω καμιά ζημιά στο σύστημα μου). Όταν ανακαλύψω προβλήματα τα αναφέρω σαν bugs.

Κάτι που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις τον τρόπο που δοκιμάσεις τις εκδόσεις του Ubuntu (alpha, beta) είναι τα γράφεις σε USB στικ αντί σε δίσκους CDROM. Έπειτα, ρυθμίζεις τον υπολογιστή σου να εκκινεί από τη συσκευή USB, ως «live USB». Μπορεί να θέλει λίγη προσπάθεια στο BIOS του υπολογιστή για να επιλέγεις πότε να ξεκινάς από USB.

Για οδηγίες δημιουργίας του Live USB, δες π.χ. στο
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
α. Κοίταξε στην επιλογή 2, επέλεξε I want to create a USB stick, using Ubuntu.

β. Πατάς το κουμπί Show me how.
Θα δείξει με εύκολο τρόπο τι πρέπει να κάνεις.

Μπορείς να συνεισφέρεις στη δοκιμή των ISO όπου καταγράφεις το αποτέλεσμα της δοκιμής του ISO. Ως κοινότητα Ubuntu-gr, κάτι που μας ενδιαφέρει ειδικότερα είναι να έχουμε μεταφρασμένα όλα τα μηνύματα στο βασικό περιβάλλον της διανομής. Οπότε, όταν εντοπίσεις κάτι αμετάφραστο, μπορείς να το αναφέρεις στη λίστα για να μεταφραστεί.

Η διαδικασία στο https://wiki.ubuntu.com/Testing/ISO/Procedures
Στατιστικά για τους ISO testers στο http://hall-of-fame.ubuntu.com/ (Δες τη στήλη που αναφέρει στατιστικά για loco teams. Θα ήταν εξαιρετικό αν μπορούσες να δηλώσεις το Ubuntu-gr.)

Το δεύτερο σημείο που κόλλησα είναι το
 υπ' αριθμόν 14. Το Linaro είναι λειτουργικό που μπορεί να αντικαταστήσει το Windows mobile στο PDA μου; Αυτό είναι ένα HP iPAQ 214 και έχει επεξεργαστή MARVELL (R) PXA310. Μια αναζήτηση που έκανα στο διαδίκτυο έδειξε ότι αυτός ο επεξεργαστής είναι τύπου ARM. Τι ακριβώς είναι το ARM δεν μπόρεσα να καταλάβω καλά και αν το PDA μου ανήκει σε αυτή την κατηγορία ή αν αυτή η κατηγορία αφορά μόνο τα Netbook.

Υπάρχει κάποια έκδοση του Ubuntu ή του Linux που να τρέχει στο PDA μου; Δεν ξέρω επίσης αν υπάρχει τρόπος να εκκινήσει και από την κάρτα μνήμης που παίρνει. Θα με
 ενδιέφερε να δοκίμαζα κάτι τέτοιο αν μπορούσα να το «τρέξω» σαν «live CD». Δυστυχώς η υποστήριξη που έχω από την HP είναι μηδαμινή αν όχι ανύπαρκτη, παρά του ότι το PDA είναι αγορασμένο νόμιμα με νόμιμο λογισμικό. Δυο φορές υπέβαλα μέσω διαδικτύου (από το site της HP) ερώτημα πως μπορώ να παρέμβω σε κάτι. Δυστυχώς δεν πήρα καμιά απάντηση, ούτε καν ότι δεν μπορώ να παρέμβω σε αυτό που ζητώ!

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο αναφέρει τη σελίδα http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/HpIpaq214 που για τώρα δεν είναι προσβάσιμη. Από το WaybackMachine μπορούμε να δούμε τη σελίδα,

http://replay.waybackmachine.org/20090624084145/http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/HpIpaq214
Η συσκευή βαθμολογείται με A-, δηλαδή είναι αρκετά καλή η υποστήριξη.

Δοκίμασε τις οδηγίες καθώς και την ειδική διανομή Angstrom.

Είναι πιθανό με το Linaro να βοηθηθεί περισσότερο ώστε να έχεις Ubuntu στη συσκευή. Τώρα υπάρχουν 70 προγραμματιστές που δουλεύουν μέσω Canonical και θα πάνε στους 100 σύντομα. Ο στόχος είναι να μπει το Ubuntu σε υπολογιστές netbook ή IPad. Ωστόσο πιστεύω ότι η κοινότητα μπορεί να πάρει επεκτείνει το λειτουργικό και στο PDA που έχεις.

Φιλικά,
Σίμος

Φίλε Σίμο,

Η καθυστέρηση στην απάντηση οφείλεται στο ότι δούλευα το Σαββατοκυρίακο (είμαι Ιατρός στο ΕΣΥ και είχα εφημερία). Τελικά έχω δοκιμάσει και πέτυχα να ξεκινήσω τον υπολογιστή μου με USB. Έτσι η πρώτη συμβουλή σου επιτεύχθηκε.

Η δεύτερη συμβουλή μου άφησε μερικές απορίες και αφορά τη δοκιμή των ISO. Αν κατάλαβα καλά δεν φτάνει η εγγραφή μου στο Launchpad αλλά χρειάζεται να κάνω εγγραφή και σαν ISO tester. Εκεί την εγγραφή θα την κάνω σαν Ubuntu-gr ή με δικά μου στοιχεία; Χρειάζεται να δηλώσω και ποιο ISO θα δοκιμάσω (και θα είμαι περιορισμένος στη δοκιμή μόνο αυτού του ISO);

Όσον αφορά τα αμετάφραστα κομμάτια, είναι λίγο δύσκολο να τα εντοπίσω. Και αυτό γιατί στις δοκιμαστικές εκδόσεις (alpha και beta) τα menu είναι ούτως ή άλλως στα αγγλικά. Δεν υπάρχει δηλαδή μενού «εφαρμογές» αλλά «applications». Στην κανονική έκδοση βέβαια τα μενού είναι στα ελληνικά. Δεν νομίζω να έχει νόημα να δηλώσω αυτά τα μενού ότι είναι αμετάφραστα!

Τέλος σε ευχαριστώ για την πληροφόρηση για τη διανομή Angstrom. Είναι ένα εντελώς καινούργιο πεδίο που θα με δυσκολέψει αρκετά πιστεύω, αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσω. Δεδομένου ότι το αντικείμενο αυτό πιστεύω είναι εκτός θέματος για το συγκεκριμένο forum έκανα εγγραφή σε ειδικό forum για την έκδοση αυτή (δυστυχώς είναι στα αγγλικά-αλλά ευτυχώς τα ξέρω αρκετά καλά). Αν τελικά χρειαστώ βοήθεια, σκοπεύω και πιστεύω αυτό είναι το σωστό, να τη ζητήσω από το forum για τη διανομή Angstrom. Αν νομίζεις ότι ενδιαφέρει το παρών forum να
 ενημερώσω, αν τα καταφέρω να τρέξω τη διανομή Angstrom, τότε πολύ ευχαρίστως θα το κάνω (δεν ξέρω αν θα είναι εκτός θέματος). Όπως και να έχει το θέμα, δεν πρόκειται να βιαστώ να κάνω την εγκατάσταση με το φόβο μην κάνω καμιά ζημιά στο PDA μου. Θα περιμένω να συλλέξω πληροφορίες, να παρακολουθήσω το αντίστοιχο forum, και όταν «ωριμάσω» θα το προσπαθήσω. Ελπίζω το Linaro να είναι καλύτερο (σαν παρακλάδι του Ubuntu) και θεωρώ βέβαιο ότι θα ενημερωθώ για την κυκλοφορία του όταν αυτή γίνει.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου