OFFTOPIC - Περί Android (Ήταν: Re: Τα «λάθη» της Canonical/Ubuntu/(placeholder))

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Wed Nov 10 18:46:51 GMT 2010

2010/11/10 Jennie Petoumenou <epetoumenou at gmail.com>:

> Ενδεχομένως offtopic σύγκριση:
> Τον Οκτώβρη απέκτησα κινητό με android. Και συνειδητοποίησα ότι το
> υποτιθέμενο "ξεπούλημα/εμπορευματοποίηση της canonical είναι ψιλοπράγματα
> μπροστά στην εμπορευματοποίηση του android. Πολύ φοβάμαι ότι σε δύο χρόνια
> από τώρα το chrome OS θα έχει την ίδια ραγδαία ανάπτυξη που έχει σήμερα το
> android, ενώ οι υπόλοιπες διανομές λίνουξ θα φυλλοροούν. Και αυτό θα ισχύει
> ακόμη περισσότερο για το ubuntu, που έχει ποντάρει στο desktop.
> Εν τω μεταξύ, η παγκόσμια κοινότητα Λίνουξ, αντί να συζητά σοβαρά αυτόν τον
> [...]

Εφαρμογές ελ/λακ για Android έχει στο
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_source_Android_applications
Μπορείς να τις εγκαταστήσεις και εκτός marketplace/appbrain, με χρήση του 'adb'.
Εγκαθιστάς το Android SDK για Ubuntu Linux από την Google.

Για τερματικό στο κινητό προτείνω το ConnectBot, όπου επιτρέπει και τη
σύνδεση στο ίδιο το κινητό σου.
Μπορείς και μέσω του υπολογιστή να συνδεθείς με φλοιό στο κινητό σου,
με την εντολή «adb shell».
Υπάρχουν τρόποι για να αποκτήσεις δικαιώματα root στο κινητό. Μπορείς
να βρεις πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Κάτι τέτοιο επιτρέπει να κάνεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στο κινητό.

Ένα ζήτημα με τις εφαρμογές για Android είναι ότι οι εφαρμογές έχουν
τη δυνατότητα
να στείλουν προσωπικά στοιχεία σε διαφημιστές, κτλ. Υπήρξε πρόσφατα
μια δημοσίευση
για ζητήματα ιδιωτικότητας (privacy) όπου περιγράφει ένα εργαλείο με το οποίο
μπορούμε να διαπιστώσουμε τι πληροφορίες στέλνει η εφαρμογή που τρέχουμε,
http://appanalysis.org/tdro1d.html
Για να τρέξουμε το εργαλείο αυτό πρέπει να εγκαταστήσουμε μια ελεύθερη
διανομή του
Android που ονομάζεται CyanogenMod. Με το CyanogenMod μπορούμε να
μεταγλωτίσουμε
το πλήρες Android στο Ubuntu μας.

Αυτό σημαίνει ότι το Android πρέπει να το αποφεύγουμε; Όχι, σημαίνει ότι πρέπει
να μάθουμε περισσότερα. Οι δυνατότητες που ανοίγονται είναι εξαιρετικές.
Αυτό το πρόβλημα με την ιδιωτικότητα το έχουν τα IPhone και WindowsMobile,
ωστόσο λόγω ελ/λακ, είμαστε σε θέση να το διαπιστώσουμε στην πράξη στο Android.

disclaimer: πριν μια ώρα χάλασα το κινητό μου. αν και δείχνει ότι
ανάβει, η οθόνη δεν εμφανίζει κάτι. Τα πλήκτρα ανάβουν. Το κινητό όμως
δεν δέχετε τηλεφωνήματα. Αυτό που απομένει είναι να ακολουθήσω τη
διαδικασία εγκατάστασης νέας ROM από την κάρτα SD, στα τυφλά.