διαγραφη Raid headers

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Thu Feb 25 11:34:19 GMT 2010

Alexius Dionysius Diakogiannis wrote:
> καλημερα,
>
> Ειχα κανει το λαθος και ειχα ενεργοποιησει το SATA RAID της mainboard
> και είχα κάνει RAID 1 τους δίσκους μου.
>
> Το πρόβλημα είναι ότι τα Raid headers οτι και να κανω ειναι γραμμενα
> στους δίσκους με αποτελεσμα πολλα λειτουργηκα οπως πχ το ubuntu να
> βλεπουν ότι έχω 3εις δίσκους
>
> 1) Τον virtual δίσκο του RAID 1
> 2) τους δυο φυσικους δισκους.
>
> Απενεργοποιησα το RAID και έσβησα το MBR απο το utility της μητρικης
> αλλα τα headers ειναι εκει ακομα αν και ο virtual δίσκος δε φαινεται
> [...]
Αν και δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τη φύση του προβλήματος, εάν
και εφ' όσον δε σ' ενδιαφέρουν τα δεδομένα που ήδη υπάρχουν στους
δίσκους θα πρότεινα το εξής ως μια απλή, χοντροκομμένη λύση:

- Εφ' όσον το λειτουργικό (π.χ. Ubuntu) βλέπει τους δύο φυσικούς
δίσκους, και ελπίζοντας ότι το ψευδο-RAID controller BIOS δεν κάνει
"μαγικά" μαζί τους, αν "σκουπίσεις" τα δεδομένα στους φυσικούς δίσκους
κανονικά θα πρέπει να διαγραφεί οποιοδήποτε επιπλέον signature κάνει τη
ζωή σου δύσκολη. Κάνε boot με ένα live CD, άνοιξε μια κονσόλα και
(υποθέτοντας ότι οι φυσικοί δίσκοι εμφανίζονται ως π.χ. /dev/sda και
/dev/sdb) σκούπισέ τους γράφοντας μηδενικά παντού: dd if=/dev/zero
of=/dev/sda bs=32768 (επανέλαβε για /dev/sdb).

Είναι λίγο "βάρβαρη" μέθοδος - αλλά ελπίζω να δουλέψει!

Φιλικά,

Απόλλων