Re: Eurobank E-Banking με Linux 2010 (ή μήπως 1996;)

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Mon Aug 23 13:38:26 BST 2010

Δυστυχώς, σχεδόν όλες οι εταιρίες, ακόμα και internet providers που η
δουλειά τους είναι το internet, δεν βάζουν τεχνικούς στην τηλεφωνική
υποστήριξη, αλλά απλούς τηλεφωνητές. Για να μπορούν να απαντούν στις
ερωτήσεις τους δίνουν ένα τυφλοσούρτη με τα ποιο συχνά απαντώμενα
ερωτήματα (FAQ) και βήμα προς βήμα οδηγίες που απλά διαβάζουν στον
συνομιλητή και ανάλογα με την απάντησή του πηγαίνουν στο επόμενο βήμα
της συνομιλίας. Όπως σωστά μαντεύετε, ο τυφλοσούρτης συνήθως δεν
αναφέρει πουθενά κάτι για linux, και οι τηλεφωνητές είναι δασκαλεμένοι
να απαντάνε το κλισέ "δεν υποστηρίζεται" για ότι τους ρωτάς και δεν
αναφέρεται στα χαρτιά τους.

Κάποτε είχα πάρει τηλέφωνο την υποστήριξη μεγάλου internet provider
θέλοντας να μάθω τις διευθύνσεις των DNS servers τους ώστε να τους
ρυθμίσω σε ένα linuxάκι που αρνιόταν να τους πάρει αυτόματα. Η
συνενόηση με τον τηλεφωνητή ήταν αδύνατη. Θέλω τους DNS του έλεγα, αν
είναι αναμμένος ο υπολογιστής με ρώταγε... Επειδή δεν είχα χρόνο για
χάσιμο σύντομα εγκατέλειψα την μάταιη προσπάθεια να του δώσω να
καταλάβει τι ακριβώς θέλω, και αποφεύγοντας να αναφέρω τη μαγική λέξη
linux, που θα οδηγούσε με απόλυτη ακρίβεια στο "δεν υποστηρίζεται",
άρχισα να απαντώ υποθετικά στις ερωτήσεις του σαν να είχα ένα windows
pc μπροστά μου: "Είναι ανοικτός ο υπολογιστής;" - "Ναί", "Ανοίξτε τον
εξπλόρερ. Τι βλέπετε; - "(Χμ...) Αδυναμία φόρτωσης της σελίδας(;)",
"Χμ... Είστε σίγουρος; Μήπως λέει "Η σελίδα δεν βρέθηκε;" - "Ναι! Ναι!
Αυτό λέει. Μπερδεύτηκα πριν...", "Άρα έχετε κάποιο πρόβλημα με τη
σύνδεση στο internet. Πατήστε Start , Control Panel, Συνδέσεις
δικτύου. Το κάνατε;" -"Βεβαίως" [...] μέχρι που αισίως φτάσαμε στο
σημείο "Και στο κουτάκι που λέει "Πρωτεύον DNS πληκτρολογήστε
χχχ.χχχ.χχχ" - "Ευχαριστώ πολύ. Αυτό ήθελα. Γειά σας!".

Εναλλακτικά άλλες φορές έχω προσπαθήσει να πείσω τον τηλεφωνητή να με
συνδέσει με κάποιον τεχνικό που να μπορώ να συννενοηθώ. Αναλόγως με
την πολιτική της εταιρίας, και τον τεχνικό που θα πέσεις, αν
καταφέρεις να τους πείσεις να σε συνδέσουν, μπορεί να βγει άκρη έτσι,
μπορεί όμως και όχι...