9.10

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Sat Oct 31 09:40:03 GMT 2009

Manolis Christodoulou wrote:

> Το να φτιάξω απ'την αρχή ext4 σημαίνει φρέσκια εγκατάσταση απ'την αρχή
> και εγκατάσταση όλων των προγραμμάτων και των ρυθμίσεων απ'την αρχή.
Όχι αν πάρεις αντίγραφο ασφαλείας (κάτι που είναι καλή ιδέα να κάνεις
τακτικά ούτως ή άλλως). Όλες οι ρυθμίσεις είναι στο home directory για
κάθε χρήστη, και τα προγράμματα μπορείς να τα επαναφέρεις πολύ εύκολα με
dpkg --get-selections / dpkg --set-selections
(http://www.linuxquestions.org/questions/ubuntu-63/how-to-save-a-list-of-installed-packages-and-install-these-packages-later-393191/)

> Το να το κάνω αυτό σε 4 υπολογιστές που τρέχουν linux είναι το
> αισιόδοξο σενάριο από πλευράς διαθέσιμου χρόνου. Ίσως αν μια μέρα
> μείνω άνεργος (αλλά τότε θα πουλήσω τους υπολογιστές για να ζήσω
> οπότε... :-))
>
> Γι'αυτό ψάχνω να βρω μια μέση λύση. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένα
> utility που να κάνει την αλλαγή, ή έστω κάποια διαδικασία...

Και θα επαναλάβω λοιπόν: Έχεις κάποιο λόγο να αλλάξεις σε ext4; Η
μετατροπή *δεν* θα σου δώσει όλα τα πλεονεκτήματα του ext4 και δεν είναι
χωρίς ρίσκο (κάθε άλλο!). Αν δεν έχεις τον χρόνο ή τα μέσα να κάνεις
backup, format, restore - θα σου πρότεινα να μείνεις σε ext3,
τουλάχιστον μέχρι να βρεις τον απαραίτητο χρόνο.

Λάβε υπ' όψη πως όταν μιλάμε για backup / restore, το μόνο που
πραγματικά χρειάζεσαι είναι το /home - και ενδεχομένως κάποια αρχεία από
το /etc.

Φιλικά,

Απόλλων