Re: [Greeklug] Προγράμματα ΕΛΛΑΚ και στην εκπαίδευση πλέων .

george fragos fragos.george at gmail.com
Fri Oct 16 08:58:50 BST 2009

Στις 16 Οκτωβρίου 2009 2:01 π.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis
<simos.lists at googlemail.com> έγραψε:

> Ο καθένας μπορεί να βοηθήσει ώστε να βγει μια ανακοίνωση στο
> www.ubuntu-gr.org (ή και αλλού),
> https://docs.google.com/Doc?docid=0AS25i8G47l0GZGNjZHJqcWtfMjdndnE5ZDJkag&hl=el
>
> Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να ανακοίνωση για το OpenOffice που
> να απαντά και στο
> http://www.microsoft.com/hellas/GreatOffice/default.mspx
>
> Σίμος

  Είμαι άσχετος ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία των Γυμνασίων,
αλλά επιτρέψτε μου κάποιες κρίσεις...
  Στον δεύτερο σύνδεσμο που αναφέρει ο Σίμος στο μήνυμα μου και
περιέχει την επιστολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α'/βάθμιας και
Β'/βάθμιας Εκπ/σης Ιονίων Νήσων (έγγραφο που επισυνάπτει και ο Σέργιος
στο μήνυμά του), αναφέρεται ότι "Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε
ελεύθερο λογισμικό διότι επιτρέπει να σκεπτόμαστε και να κατανοούμε τι
κάνουμε αντί να χρειάζεται να απομνημονεύουμε κλικ."  Παρότι ο
ανοικτός κώδικας καλλιεργεί και αναπτύσσει τις ικανότητες όλων μας
στην κριτική κατανόηση του περιβάλλοντός του, ενέχει (αν δεν απαιτεί)
κι ένα σοβαρό ποσοστό απομνημόνευσης ενεργειών!  Ίσως όχι τόσο μεγάλο
όσο στα αντίστοιχα ιδιοταγή περιβάλλοντα, αλλά υπαρκτό...
  Επίσης, αναφέρεται "Έτσι, εξοικονομείτε χρήματα, τα οποία μπορούν να
χρησιμοποιηθούν για να προμηθευτείτε καλύτερο και πιο αξιόπιστο
εξοπλισμό για το μαθητικό σας υπολογιστή."  Η σωστότερη έκφραση δεν θα
ήταν "για να προμηθευτείτε καλύτερο και πιο αξιόπιστο εξοπλισμό για
τις μαθησιακές σας ανάγκες";  Μια τέτοια διατύπωση δεν περιορίζεται
στην ευκαιρία μόνο για αγορά ενός καλύτερου υπολογιστή, αλλά και κάθε
υλικού βοηθήματος της μαθησιακής διαδικασία...
  Αναφέρεται, ακόμη, ότι "Είναι σημαντικό να ξεκινήσετε φέτος το
σχολείο με τα σωστά εφόδια, μια και το OpenOffice αποτελεί εξεταστέα
ύλη."  Στ' αλήθεια το OpenOffice είναι μέσα στην εξετεστέα ύλη...;
Διδάσκεται, δηλαδή, στο Γυμνάσιο ο χειρισμός της σουΐτας και οι αρχές
της;
  Εκείνο το "...το παιδί σας δεν θα πάθει τίποτα..."!!!!!!!
  Τέλος, το κείμενο θέλει να δείξει ότι όσοι ασχολούνται με τον
ανοικτό κώδικα έχουν περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη της
"κοινωνικότητας" και της "αυτοπεποίθησής" του... Νομίζω ότι τους
στόχους αυτούς πρέπει να τους επιδιώκουν το ίδιο το Σχολείο και η
Κοινωνία στο σύνολό τους κι όχι η τεχνολογία!  Κάθετι στον κόσμο αυτόν
είναι πεδίο για την εξάσκηση της κοινωνικότητας και της αυτοπεποίθησής
μας, μεταξύ αυτών οπωσδήποτε και η τεχνολογία!  Αλλά η εξάσκηση αυτή
ας είναι πρώτο μέλημα κυρίως των ίδιων των ανθρώπων κι όχι των...
τεχνολογημάτων τους!
  Τέλος, και στο κείμενο αυτό φαίνεται η προσπάθεια εξιδανίκευσης του
open source.  Μια τέτοια προσπάθεια ίσως βοηθάει στο promotion και το
management του ανοικτού/ελεύθερου λογισμικού, έστω και όχι χωρίς
παγίδες!  Ο καθένας μας που το χρησιμοποιεί χρόνια και έχει, στο μέτρο
του δυνατού, περιορίσει τις εξαρτήσεις του από ιδιοταγή/κλειστά
λογισμικά, γνωρίζει τα μεγάλα πλεονεκτήματά του έναντι του τελευταίου
και, στην προσωπική του ζωή, ίσως το θεωρεί "ιδανικό" περιβάλλον!
Αλλά επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω για το αποτέλεσμα και την θεμιτότητα
μιας τέτοιας εξιδανίκευσης που απευθύνεται στο γυμνασιακό
περιβάλλον... Αυτό το ζήτημα με ενδιαφέρει πολύ και συχνά το συζητώ
στις παρέες μου...

  Γιώργος.