Help with ubuntu via the list [was: Help with ubuntu server 9.04]

Dimitris Diamantis (aka ftso) kotsifi at gmail.com
Fri Oct 9 10:49:17 BST 2009

Στις 09 Οκτωβρίου 2009 10:42 π.μ., ο χρήστης Nick Demou
<ndemou at gmail.com>έγραψε:

> από περιέργεια: τώρα μετά από τόσο καιρό τι πιστεύεις:
>  (α) ήθελα να σου την πω
>  (β) ήθελα να σε βοηθήσω
>
> προσωπικά σε όσες περιπτώσεις στέλνω τέτοια emails θέλω να βοηθήσω
> τους συμμετέχοντες στην λίστα να μάθουν πως να αποκομίζουν το μέγιστο
> όφελος από αυτή.
> Καταλαβαίνω φυσικά ότι είναι εύκολο να νομίσει κανείς ότι του τι λέω
> -- είναι η κατάρα του γραπτού λόγου

> ουπς... έχεις δίκαιο, είναι αλήθεια ότι έχω συχνά την ψευδαίσθηση πως
> όλος ο κόσμος μιλά αγγλικά... I'll try to fight it
>

> --
> [...]

Το ότι είχες ασχοληθεί με το πρόβλημά μου συμμαζεύοντας ταυτόχρονα τα
τέσσερα νήματα που είχα ανοίξει σε ένα με ουσία πάει να πει ότι ήθελες να
βοηθήσεις.
Είχες απόλυτο δίκιο όταν μου την είπες. :D

Το αναγνώρισα και τότε ζητώντας συγνώμη σε εσένα και στην λίστα για την
ταλαιπωρία.
Απλά τότε ήταν η πρώτη φορά που έγραφα σε λίστα ταχυδρομείου και δεν είχα
καταλάβει πως ακριβώς δουλεύει :S
Αυτό ίσως γιατί δεν την παρακολούθησα αρκετά και επειδή δεν βρήκα και
οδηγίες για τον τρόπο λειτουργίας της.

Από εκεί και πέρα άρχισα να σκέφτομαι λίγο διαφορετικά ως προς το πως θα
κάνω μια ερώτηση για να ζητήσω βοήθεια.
Επίσης προσπάθησα και προσπαθώ να βοηθήσω νέους χρήστες με το τεχνικό
κομμάτι στα πρώτα τους βήματα δημιουργώντας οδηγούς για "προβλήματα" που
αργά ή γρήγορα θα πέσουν μπροστά τους.
Βλέπε "Τερματικό για αρχάριους", Οδηγοί εγκατάστασης κτλ στο φόρουμ...

Για την ιστορία, εδώ [1] υπάρχει ένα από τα τότε  νήματα.
Η λύση ήταν η επιλογή του k3b για αυτόματη έξοδο του δισκακίου μετά το
κάψιμο που την είχα απο-επιλέξει :S
Βέβαια έφταιγε και το dvd writer που μετά απο λίγο καιρό τα έφτυσε
τελείως...

#################################
Σκεπτόμενος με τα μυαλά που είχα τότε και τώρα έχω να πω τα εξής...

-Προς παλιούς:
1)Ο νέος αυτό που θέλει να κάνει είναι να λύσει το πρόβλημα που έχει και
δύσκολα θα διαβάσει κάτι άσχετο (βλ How to Ask Questions the Smart Way)

2)Ακόμα και το πιο απλό πράγμα για εμάς μπορεί να είναι βουνό για τον άλλο.
Συνήθως το βουνό ξεκινάει εκεί που τελειώνουν τα κλικς του ποντικιού....
Εδώ μερικές οδηγίες για το Cli θα βοηθήσουν την κατάσταση. [2]

3)Όταν ζητάμε το αποτέλεσμα μιας εντολής χωρίς να εξηγήσουμε στον νέο τι
σημαίνει και πως δουλεύει (δύσκολα θα ψάξει μόνος του) είναι σαν να κάνουμε
μια τρύπα στο νερό.
Μπορεί να λύσει το προβλημά του αλλά δεν θα υπάρχει εκπαίδευση και εξέλιξη.

4)Αν σε ενδιαφέρει η εξέλιξη και η εκπαίδευση της κοινότητας δώσε λίγο χρόνο
παραπάνω και κάνε υπομονή, αλλιώς μην ασχολείσαι *καθόλου*. Είμαστε ubuntu
και όχι gentoo.
Ίσως καταφέρεις κάτι. Βλέπε εμένα :P

5)Παρέθεσε τα [3] και [4] με έξυπνο τρόπο που θα κάνει το νέο να τα ρίξει
έστω και μια ματιά.

-Προς νέους:
1)Ερχόμενος στο linux, αν θες να συνεχίσεις τότε *οπωσδήποτε* διαβάζεις και
κατανοείς τα [3] και [4] (και [5] με επίκεντρο το forum.ubuntu-gr).
Χωρίς αυτά προχωράς προς το linux με την πλάτη κοιτώντας πίσω στα windows!!!

2)Μαθαίνεις να χρησιμοποιείς το google κάνοντας εύστοχες αναζητήσεις. Το 99%
των προβλημάτων σου με το linux έχουν ήδη λυθεί και απαντηθεί.
Έτσι όλα τα προβλήματά σου γίνονται ένα. Η σωστή αναζήτηση!!!

3)Αν κάποιος σου την "πει"...ίσως να έχει και δίκιο ;-)

Αυτά :-)

[1] http://www.nabble.com/DVD-BURNING-ISSUE-tc9714789.html
[2] http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=9&t=367
[3] http://www.dionyziz.com/howto-smart-questions-gr/