Netbook Acer

Konstantinos Togias ktogias at gmail.com
Thu Oct 8 10:49:45 BST 2009

2009/10/8 Stathis Paraskevas <epar57 at otenet.gr>:
> Καλημέρα σε όλους,
>
> έχω μια απορία και θα ήθελα την άποψη σας. Μου έκαναν δώρο ένα netbook
> Acer Aspire One, με windows xp περασμένα επάνω. Λόγω αλεργίας, πρέπει
> οπωσδήποτε να αλλάξω το λειτουργικό σε ubuntu netbook remix. Η απορία
> μου η εξής: αν αλλάξω το λειτουργικό, χάνω τίποτα απο εγγύηση? και
> δεύτερον, εάν θελήσω να ξαναπεράσω τα ακατανόμαστα (για οποιονδήποτε
> λόγο), θα μπορέσω να το κάνω?

Καλημέρα,

Η εγγύηση του Hardware δεν επηρεάζεται σε καμιά περίπτωση από το
software που τρέχει πάνω του. Μάλιστα η συγκεκριμένη σειρά netbooks
κυκλοφορεί και με προεγκατεστημένο linux, οπότε πιθανότατα δεν θα
έχεις και προβλήματα συμβατότητας/λειτουργίας των συσκευών του
netbook. Αυτό που χάνεις είναι η συνδυαστική εγγύηση h/w-s/w αν
υπάρχει τέτοια. Δηλ. βάζοντας ubuntu δεν μπορείς να το πας με το
ubuntu στο μαγαζί που το πήρες και να τους πεις π.χ. "Δεν παίζει η
καρτα δικτύου μου με το ubuntu, παρακαλώ κάντε τη να παίξει γιατί
είμαι στην εγγύηση". Αν είναι πρόβλημα του s/w του ubuntu δεν έχουν
καμιά υποχρέωση να το διορθώσουν. Αν βάλουν ή βάλεις windows πάνω και
η κάρτα συνεχίσει να μην λειτουργεί, προφανώς πλέον λόγω h/w βλάβης,
είναι υποχρεωμένοι να στην επισκευάσουν-αντικατασταστήσουν έτσι ώστε
να λειτουργεί όπως πρέπει με τα windows με τα οποία ήρθε αρχικά το
netbook.

Όσο αφορά την επανεγκατάσταση του αρχικού λειτουργικού, μπορείς να
εγκαταστήσεις την έκδοση για την οποία έχεις πάρει άδεια χρήσης μαζί
με την αγορά του netbook, όσες φορές θέλεις, από οποιοδήποτε cd,
εισάγωντας τον κωδικό-κλειδί που σου έχει δοθεί (συνήθως είναι σε
αυτοκόλλητο στο κάτω μέρος του netbook).

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.

Ubuntu-gr LoCo team member