Re: Άρθρο στην εφημερίδα "Βήμα της Κυριακής" για τη Software Freedom Day

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Oct 7 09:26:00 BST 2009

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=291953&ct=16&dt=04/10/2009
> - 04/10/2009, 17:20

είναι σίγουρα πολύ καλό πράγμα η δημοσιογραφική κάλυψη και καλή προσπάθεια
από το Βήμα αλλά έχει τόσα ψεγάδια που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν θα δεις
ποτέ δημοσιογραφικό άρθρο που να μην είναι βιαστικό, επιπόλαιο και γεμάτο
λάθη. Κάτι τέτοια διαβάζεις και γελάς όταν λένε ότι τα άρθρα της wikipedia
δεν είναι αξιόπιστα.

π.χ.

[το] Linux [...] απαντάται σε πολλές εκδόσεις, με τελευταία την έκδοση
> Ubuntu,

για πολύ γέλιο :)

Το [Linux] δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε υλικό, μπορεί δηλαδή να
> εγκατασταθεί και σε έναν υπολογιστή της περασμένης δεκαετίας, λόγω της
> ιδιομορφίας του σχεδιασμού του. Είναι δηλαδή σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί
> να εκτελέσει όλες τις δυνατές λειτουργίες χωρίς να καταναλώνει άσκοπα πόρους
> από το σύστημα.

όποιος δοκιμάσει να ενεργοποιήσει έστω και τις περισσότερες λειτουργίες ενός
linux συστήματος σε ΗΥ περασμένης δεκαετίας θα γελάσει πολύ -- αυτά είναι
κόλπα ζόρικα για hard core χρήστες

Στην Ελλάδα η κοινότητα που χρησιμοποιεί το ελεύθερο λογισμικό και δουλεύει
> πάνω σ΄ αυτό εκπροσωπείται από την Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/ Λογισμικού
> Ανοικτού Κώδικα (*Ε*ΕΛ/ΛΑΚ)

καλά να είναι τα παιδιά του *Ε*ΕΛ/ΛΑΚ αλλά το να θεωρήσει κανείς ότι
εκπροσωπούν την ελληνική κοινότητα χρηστών και προγραμματιστών ΕΛ/ΛΑΚ είναι
τουλάχιστον πολύ τραβηγμένο. Αν μη τι άλλο είναι πολύ νέα προσπάθεια για να
προλάβει να αποκτήσει τόσο εκτεταμένη απήχηση. Το κακό είναι ότι με τέτοιο
όνομα όλοι οι επιπόλαιοι δημοσιογράφοι θα νομίζουν το ίδιο ότι και να κάνει
η *Ε*ΕΛ/ΛΑΚ

το ελεύθερο λογισμικό, το οποίο έχει γνωστότερο εκπρόσωπό του το λειτουργικό
> σύστημα Linux καθώς και το «πακέτο» εφαρμογών γραφείου Οpen Οffice

εξεταζόμενη επί λέξη ίσως να είναι σωστή πρόταση αλλά δεν είναι κρίμα όταν
γράφεις για ΕΛ/ΛΑΚ να μην αναφέρεις το Mozilla firefox? Είναι με μεγάλη
διαφορά πολύ πιο *διαδεδομένο* ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικό από το Linux και το OOo.
Αυτά σε αναμονή της πλήρους ΕΛΛΑΚοποίησης [sic] του symbian τους επόμενους
μήνες/χρόνο

Τέλος το κείμενο δημιουργεί μια αίσθηση ότι είναι πολύ πιθανό ένα open
source λογισμικό να μην είναι ελεύθερο λογισμικό το οποίο είναι μεν τεχνικώς
πιθανό αλλά εξαιρετικά σπάνιο (ξέρει κανείς κανένα παράδειγμα γιατί εγώ δεν
έχω καταφέρει να βρω?) και γενικά υπονοεί ότι το ΕΛ και το ΛΑΚ είναι πολύ
διαφορετικά πράγματα (και στη συνέχεια χρησιμοποιεί κατά κόρον τον
συμπτυγμένο όρο ΕΛ/ΛΑΚ :)

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS