Re: ssd και ubuntu

George Glikofridis george.glikofridis at gmail.com
Wed May 6 22:55:18 BST 2009

22 06 08 ήταν το παρακάτω mail με αυτό το θέμα στο οποίο αναφέρθηκα στην
αρχική μου απάντηση:
---
Το Ubuntu το έχω εδώ και ένα χρόνο περίπου και το έχω εγκαταστήσει στην
παρακάτω διαμόρφωση:
IBM X40 (2371 - 79G) του οποίου αντικατέστησα τον σκληρό δίσκο των 40GB με
ένα Solid State Disk των 8GB. Εκεί εγκατέστησα το Ubuntu. Το οποίο και
εγκαταστάθηκε απλούστατα ευκολότατα και με μηδέν προβληματα αναγνωρίζοντας
το hardware στο 100%. Ήδη δε από την προηγούμενη έκδοση της 8.04 LTS. Λόγο
του SSD, και λόγο βέβαια του μικρού μεγέθους και βάρους του συγκεκριμένου
laptop, είναι σχεδόν σαν να χρησιμοποιείς ένα πάρα πολύ μεγάλο κινητό
τηλέφωνο. Η ταχύτητά του όμως δεν είναι εξωφρενική διότι το
συγκεκριμένο SSD δεν
είναι καινούριας τεχνολογίας παρόλο που χρησιμοποιεί NAND μνήμες. Το Ubuntu
όμως, ήδη από την προηγούμενη έκδοση όπως είπα, συνεργάζεται απόλυτα μαζί
του και είναι το μόνο λειρουγικό σύστημα, (γιατί δοκίμασα και τα WinXP και
το MSDOS 7), το οποίο τρέχει πάνω στο SSD χωρίς κανένα πρόβλημα. (Τα SSD, ως
γνωστόν, θέλουν συγκεκριμένο τρόπο διαχείρισης του μαγνητικού τους χώρου από
το file system αλλιώς το φαινόμενο του wiped out τα διαλύει σε πολύ λίγο
χρονικό διάστημα. Τα XP διαχειρίζονται τα SSD άθλια, το MSDOS 7 απλά τα
σέβεται, ενώ το Ubuntu με το ext1 -αν δεν κάνω λάθος- τα διαχειρίζεται
τέλεια.)
---
Τώρα πια τα συγκεκριμένα SSD είτε σε 1,8 είτε σε 2,5 τα πουλάει το
"Πλαίσιο". Transcend. Και βεβαίως είναι πολύ πιο καινούριας τεχνολογίας από
εκείνα που είχα.
Το συγκεκριμένο laptop με την συγκεκριμένη διαμόρφωση ζει και βασιλεύει
ακόμη και χρησιμοποιείται σε σπίτι μέσο του ασύρματου δικτύου. Πάντα με το
Ubuntu. Από καναπέ σε καναπέ κι από τραπέζι σε τραπέζι. Και με το
OpenOffice.

Καλή τύχη. :)