Re: Ακόμα ένα πρόβλημα με τις ενημερώσεις

Konstantinos Togias ktogias at gmail.com
Sun Mar 29 18:59:23 BST 2009

2009/3/29 xtinaki <xtinaki.impeccable at gmail.com>:

> Θα ήθελα επειγόντως την βοηθειά σας..!!!!!!έχει εμφανιστεί το σηματάκι για
> τις ενημερώσεις εδω και κάποιο καιρό στην πάνω δεξιά πλευρά της επιφάνειας
> εργασίας...όταν όμως πάω να κάνω εγκατάσταση των ενημερώσεων μου λέει πως
> προέκυψε ένα σφάλμα..και μέτα αναφέρει αυτό: E: dpkg was interrupted, you
> must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
> E: _cache->open() failed, please report.
>
> Τι θα μπορούσα να κάνω για να λύσω το πρόβλημα;
> Υ.Γ.θα παρακαλούσα να γίνεστε πολύ σαφής γιατί όντας 15 χρονών είμαι πολύ
> άπειρη..!
> [...]

Καλωσήρθες στην παρέα μας Χριστίνα!!

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε σε περιπτώσεις λαθών είναι να διαβάζουμε
προσεκτικά το μήνυμα λάθους και τις προτάσεις που μας κάνει το ίδιο το
σύστημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις η λύση βρίσκεται εκεί μπροστά
στα μάτια μας.  Στην περίπτωσή σου, το μήνυμα λάθους σε προτρέπει να
εκτελέσεις την εντολή

dpkg --configure -a

προκειμένου να διορθώσεις το πρόβλημα. Εντολές σαν αυτή τις εκτελούμε
από ένα παράθυρο τερματικού. Για να ανοίξεις ένα τερματικό επιλέγεις
από το μενού Εφαρμογές -> Βοηθήματα -> Τερματικό. Στο παράθυρο του
τερματικό κάνεις paste την εντολή και πατάς enter. Κάποιες εντολές,
όπως η dpkg στη δικιά μας περίπτωση, θα σου επιστρέψουν ένα μήνυμα
λάθους διαμαρτυρόμενες ότι δεν έχεις αρκετά δικαιώματα για τη
διεκπεραίωση τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται να βάλεις την
λέξη sudo πριν την εντολή προκειμένου αυτή να εκτελεστεί με δικαιώματα
υπερχρήστη. Η sudo θα σου ζητήσει έναν κωδικό. Δίνεις τον κωδικό με
τον οποίο κάνεις login στον υπολογιστή.

Έτσι λοιπόν, για να διορθώσεις το πρόβλημά σου, πρέπει να τρέξεις στο τερματικό

sudo dpkg --configure -a

. Δοκίμασε αυτό, και αν σου επιστρέψει μηνύματα λάθους και το πρόβλημα
δεν λυθεί, στείλε μας το νέο μήνυμα λάθους προκειμένου να καταλάβουμε
που σκοντάφτει ακριβώς η διαδικασία.

Ακόμα μπορείς να μπείς στο κανάλι μας στο IRC για πιο άμεση βοήθεια σε
πραγματικό χρόνο. Για οδηγίες σύνδεσης στο κανάλι, δες το
http://wiki.ubuntu-gr.org/Community/IRC . Η κοινότητα ubuntu-gr
διαθέτει επίσης και forum: http://forum.ubuntu-gr.org . Mπορείς να
δημοσιεύεις και εκεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις ώστε να τα
βλέπει ακόμα περισσότερος κόσμος που μπορεί να βοηθήσει.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.