Re: Δεν δουλεύει το synaptic. Έσβησε πρόγραμμα με χρήστες.

Konstantinos Togias ktogias at gmail.com
Mon Mar 23 22:46:57 GMT 2009

2009/3/24 Stathis <diamond_gr at freemail.gr>:
> Γειά σας,
>
> Δεν ξέρω πως να περιγράψω το πρόβλημα. Θα προσπαθίσω όμως.
> Ένας φίλος έβαλε την 8.10. Παίζοντας όμως έσβησε κάτι. Όταν πάει να
> ανοίξει τους χρήστες και ομάδες, δεν το ανοίγει. Επίσης όταν προσπαθεί
> να ανοίξει το synaptic δεν το ανοίγει. Λέει ότι δεν υπάρχει το πρόγραμμα
> στον φάκελο /usr/sbin/synaptic (ή κάπως έτσι). Είναι σαν να έχει σβήσει
> κάποια προγράμματα.
> Μπορώ να κάνω κάτι για να τον βοηθήσω ή να του προτείνω μια fresh
> εγκατάσταση;

Φαίνεται δύσκολη περίπτωση, και το αν θα μπορέσει να επανέλθει το
σύστημα εξαρτάται από το εύρος της ζημιάς που έχει γίνει (δηλ πόσα και
ποια αρχεία έχουν σβηστεί). Μια και δεν υπάρχει πλέον synaptic θα
χρειαστεί να το πάμε εξ' αρχής από τερματικό. Δοκίμασε αρχικά να
τρέξεις την εντολή

sudo apt-get update

Αν εκτελεστεί κανονικά έχουμε ελπίδες για σχετικά εύκολη επαναφορά.
Επανεγκαθιστάς το synaptic με

sudo apt-get install --reinstall synaptic

και εγκαθιστάς και το apt-file με

sudo apt-get install apt-file

Έτσι έχεις synaptic και apt-file. Μετά για ότι άλλο έχει σβηστεί,
βλέπεις το μήνυμα λάθους που λέει ποιο αρχείο λείπει, βρίσκεις το
πακέτο από το οποίο προέρχεται με την εντολή

apt-file search όνομα_αρχείου

και το επανεγκαθιστάς είτε από το synaptic είτε με sudo apt-get
install --reinstall όνομα_πακέτου

Αν έχει σβηστεί και το apt-get ή χτυπάει κάπου στη διαδικασία και
έχεις όρεξη να το ψάξεις αντί να καταφύγεις σε επανεγκατάσταση του
λειτουργικού, στείλε τα μηνύματα λάθους μπας και το παμε αρχικά με
σκέτο dpkg install ή αντιγράφοντας τα binary από το livecd.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.