repair στα ubuntu8.10

George Giannakidis g.giannakidis at freemail.gr
Thu Mar 12 14:45:54 GMT 2009

-------- Forwarded Message --------
From: kour aaaa <kour.mail at gmail.com>
To: George Giannakidis <g.giannakidis at freemail.gr>
Subject: Re: repair στα ubuntu8.10
Date: Thu, 12 Mar 2009 13:02:20 +0000

Στις 12 Μάρτιος 2009 10:55 πμ, ο χρήστης George Giannakidis
<g.giannakidis at freemail.gr> έγραψε:

        On Πεμ, 2009-03-12 at 11:34 +0200, kour aaaa wrote:
        > εχω το ubuntu8.10.
        > ειμουνα μεσα στο amsn και αλλαξα pm και ξαφνικα μου εβγαλε
        error οτι
        > εχει bug και να το κανω report.
        > το εκανα αλλα μετα δεν μου ανοιγε το amsn !!!
        > το εκανα uninstal (το amsn) και το ξαναεβαλα αλλα ειχα το ιδιο
        > προβλημα παλι!!!
        > εκανα restart και τωρα δεν ανοιγει το pc μου στο ubuntu.
        > φορτωνει λιγο αλλα κολλαει σε ενα σημειο το οποιο τσεκαρει το
        δισκο!!!

        Το τσεκάρισμα του δίσκου είναι φυσιολογικό.

        Το κάνει αυτόματα ανάλογα με το πόσες φορές έχεις κάνει mount το
        δίσκο.
        Κάθε φορά που ανοίγεις το μηχανάκι κάνει mount το δίσκο, οπότε
        μετά από
        έναν αριθμό mount κάνει προληπτικό έλεγχο.

        Νομίζω ότι ο έλεγχος δεν έχει σχέση με το amsn, απλά έτυχε να
        συμπέσουν.

        Άστο να τελειώσει τον έλεγχο του δίσκου και λογικά θα συνεχίσει
        το boot.

        Κάτω δεξιά βλέπεις την πρόοδο..

        φιλε κανει restart με το ποθ αρχιζει ο ελενχος

Το προωθώ και εγώ στη λίστα για να έχουμε πλήρες ιστορικό σε περίπτωση
που θελήσει να βοηθήσει κάποιος άλλος..

Σχετικά με το πρόβλημα τώρα.

Δεν μου έχει συμβεί (ακόμα :D ) το πρόβλημα που περιγράφεις αλλά θα
προσπαθήσω να βοηθήσω σύμφωνα με αυτά που βρήκα στο διαδίκτυο

Αρχικώς διάβασε τα μηνύματα που σου βγάζει ο έλεγχος των δίσκων πριν το
Ctrl+D.

Πιθανότατα να σου λέει ότι καταγράφηκε το σφάλμα
στο /var/log/fsck/checkfs οπότε πρέπει να ανοίξεις το αρχείο αυτό για να
δεις λεπτομέρειες.

Για να μπορέσεις να μπεις στο σύστημα, ξεκίνα το σε recovery mode.

Ανάβεις τον υπολογιστή, περνάει τα μηνύματα του BIOS, και στο σημείο που
σου λέει GRUB loading... πατάς το κουμπί ESC για να μπεις στην οθόνη που
έχει την λίστα με τους πυρήνες (kernel) που θα φορτώσει.

Βρες τον πυρήνα (kernel) που χρησιμοποιείς και επέλεξε αυτόν που λέει
"recovery mode" δίπλα σε παρένθεση.

Θα σε πετάξει σε μία οθόνη με διάφορες επιλογές.

Επέλεξε την επιλογή fsck. Αυτό θα τρέξει έναν έλεγχο των δίσκων σου.

Αν αυτό δε διορθώσει το πρόβλημα επέλεξε την επιλογή που λέει να μπείς
σαν root σε κονσόλα.

Δώσε την εντολή less /var/log/fsck/checkfs και θα εμφανίσει την
καταγραφή του σφάλματος. Αν το αρχείο είναι μεγάλο, τότε με τα βελάκια
μπορείς να μετακινήσεις την σελίδα πάνω-κάτω για να δεις το υπόλοιπο.

Στο σημείο αυτό δες ποιο διαμέρισμα (partition) προκάλεσε το σφάλμα.
Τα διαμερίσματα αναγράφονται ως /dev/hda1, /dev/hda2 κλπ.

Αν καταλαβαίνεις τι σου λέει το /var/log/fsck/checkfs, μπορείς να
χρησιμοποιήσεις το προγραμματάκι fsck για να διορθώσεις το partition.

Με την εντολή man fsck μπορείς να δεις τις οδηγίες χρήσεως του fsck.

Αν εντοπίσεις πρόβλημα γράψε στη λίστα και γράψε τι λέει
το /var/log/fsck/checkfs

Για να κλείσεις τον υπολογιστή από κονσόλα πατάς την εντολή:
shutdown -P now

Ελπίζω να βοήθησα..