Re: ubuntu server με τρελλό load average.

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Mar 10 08:14:58 GMT 2009

2009/3/7 Giannis Tsakiris <giannis.tsakiris at gmail.com>:
> ξέχασα να αναφέρω επίσης ότι την ώρα του κολλήματος, κανένα process δεν
> σηκώνει cpu% αλλά στο "top" φαίνεται να έχω >99% "i/o wait".

Μην μπερδεύεσαι απο το load average και ψάχνεις για το τι σου "τρώει"
cpu αλλά δες τι σου τρώει τα 128MB μνήμης. 99% αυτό είναι το πρόβλημα
σου. Όπως ανέφερες στο πρώτο post "τη στιγμή που συμβαίνει αυτό, βλέπω
να φουλάρει όλη η μνήμη και όλο το swap.". Αυτή η παρατήρηση εξηγεί
απολύτως τα παραπάνω συμπτώματα: έχεις 99% i/o wait διότι η CPU
σπαταλάει όλο το χρόνο της πηγαινοφέρνοντας σελίδες μνήμης από και
προς την swap[1] και δεν έχεις τίποτα ιδιαίτερο στη στήλη cpu% διότι
δεν μένει χρόνος για να ασχοληθεί με τίποτα άλλο εκτός του swaping.

Ο πιο απλός τόπος για να δεις τι σου τρώει την μνήμη είναι να δώσεις
ένα ps aux την ώρα του κακού. BTW μήπως ο πανικός συμπίπτει με κάποιο
cron task (π.χ. κάποιο backup -- μερικά backups είναι πολύ απαιτητικά
σε μνήμη)?

[1] i/o wait: η cpu ζητά να στείλει ή να πάρει δεδομένα προς/από
κάποιο περιφερειακό -- μεχρι το περιφερειακό να απαντήσει η cpu είναι
σε κατάσταση αναμονής. Στην περίπτωση σου το περιφερειακό είναι ο
δίσκος που έχει το swap partition.

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS