Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων...

Nikos Alexandris nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de
Wed Jan 14 22:51:05 GMT 2009

On Wed, 2009-01-14 at 18:44 +0000, Νίκος Σταματόπουλος wrote:
> Γεια και χαρά!
> Αγαπητέ Νίκο Αλεξανδρή,
>
> Είδα το post σου σε ένα forum
> ( http://www.mail-archive.com/ubuntu-gr@lists.ubuntu.com/msg06450.html ) σχετικό με τιμές καυσίμων και από τα ελάχιστα που στάθηκα να διαβάσω, επιχειρείτε στο forum να "στήσετε" ένα παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων. Αν αυτό αληθεύει, τότε είστε πραγματικά πολύ τυχεροί (αλλά ίσως και λίγο άτυχοι, θα εξηγήσω παρακάτω). Επίσης αν αυτό αληθεύει, τότε είμαι σίγουρος ότι δεν έχετε ακούσει ποτέ για το site http://www.gasprice.gr !

> [...]

Γεια και χαρά Νίκο Σταματόπουλε :-)
[Κοινοποιώ την απάντησή μου στους: λίστα ubuntu-gr, κ. Δημήτρη Ζαχαριάδη
(blog Τήλαφος)]

Σ' ευχαριστώ για το μήνυμά σου. Να τα πάρω λίγο από την αρχή τα
"δεδομένα":

* Δεν επιχειρούμε να στήσουμε κάποια υπηρεσία όπως η gasprice.gr [1].

* Το "Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων" [2] είναι μια υπηρεσία του
Υπουργείου Ανάπτυξης, και ως τέτοια είναι μια θετικότατη έλεγα
στάση/δράση της Πολιτείας απέναντι στους πολίτες. Λέω θετικότατη διότι
το ελληνικό τοπίο των δημόσιων δεδομένων στα οποία έχει ελεύθερη
πρόσβαση ο έλληνας πολίτης είναι "Θολό".

* Ο κ. Δημήτρης Ζαχαριάδης (blog "Τήλαφος") έχει ετοιμάσει, μετά από
σχετική προεργασία, μια επιστολή με τεχνικές, αλλά και "στρατηγικές",
προτάσεις βελτίωσης της υπηρεσίας αυτής. Καλεί όλους να
"ενοχλήσουν" (=να στείλουν την επιστολή που έχει ετοιμάσει δηλαδή
[3][4]) τους ιθύνοντες στο Υπουργείο Ανάπτυξης ώστε να μεριμνήσουν για
την βελτίωση της υπηρεσίας "Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων"

* Το δικό μου (αρχικό) μήνυμα [5] απλά προτρέπει να στείλουμε την
επιστολή που έχει ετοιμάσει ο Τήλαφος στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Για την προσπάθεια που κάνετε εκφράζω συγχαρητήρια και ικανοποίηση για
το ότι υπάρχουν ενεργές κοινότητες όπως η δική σας.

Ωστόσο, χωρίς να υποτιμώ την αξιόλογη προσπάθεια σας, προσθέτω ότι ίσως
να είχε νόημα μια επαφή με τους ιθύνοντες του Υπουργείου, ενημερώνοντάς
τους για την λειτουργία του ιστότοπου gasprice.gr και, αν υπάρχει γόνιμο
έδαφος για ουσιαστικό διάλογο, να ανταλλάξετε εμπειρίες, κ.λπ. Προσωπική
μου γνώμη είναι ότι η Πολιτεία έχει ανάγκη από τέτοιες υπηρεσίες ώστε να
αποκτήσει μέσα από πράξεις την ταυτότητα και το κύρος που της αρμόζει.

Βέβαια, η ιδέα μου να επικοινωνήσετε, να αλληλο-ϋποστηριχθείτε και,
γιατί όχι, να γίνει τελικά *μια* δυναμική υπηρεσία με την υποστήριξη του
κράτους και τη συνδρομή των πολιτών, μια υπηρεσία που θα προσφέρει
ουσιαστική ενημέρωση σχετικά με τις τιμές των καυσίμων στον ελλαδικό
χώρο, μπορεί να μην ευσταθεί εξαιτίας των διαφορών που αφορούν στη
νομική υπόσταση των δυο υπηρεσίων (του Υπουργείου και της δικής σας) ή
της "φιλοσοφίας" που τις διέπει και όχι τόσο στους όρους
χρήσης/προϋοποθέσεις (μιας και οι όροι χρήσης δεν διαφέρουν πολύ από μια
γρήγορη ανάγνωση --[6] και [7]--).

Με εκτίμηση, Νίκος Αλεξανδρής

---
[1] http://www.gasprice.gr/main/helpitem.asp?idhelp=41