ASROCK ION 330 HT - Τηλεχειριστήριο

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Tue Dec 22 18:41:47 GMT 2009

On 22/12/09 14:55, Konstantinos Alexakis wrote:
> [...]
>
> Η εντολή irw δεν παράγει τίποτα.  "Κρεμάει" και ενώ πατάω κουμπιά δεν εμφανίζεται κάτι στο τερματικό.  Με Ctrl+C επιστρέφει στο prompt.
> Όταν λες ότι δεν έχω το σωστό αρχείο ρυθμίσεων για το τηλεχειριστήριό μου, φαντάζομαι πως αναφέρεσαι σε καποιο αρχείο lirc.conf ή κάτι τέτοιο, που παράγεται κατά την αρχική επιλογή του τηλεχειριστηρίου, σωστά;
> Θα δοκιμάσω και το irrecord (δε γνώριζα ότι υπήρχε κάτι αντίστοιχο).
>
> Ευχαριστώ,
>

> Κώστας
>
> Υ.Γ.  Τελικά με το τηλεχειριστήριο μπορώ μόνο να ανοίξω το μηχάνημα κι όχι να το κλείσω.

Κώστα, γεια και χαρά σου κι εσένα.

Κατ' αρχήν μια σημείωση: είναι καλό όταν ανταπαντάς σε κάποια συζήτηση
που έχει ξεκινήσει στη λίστα να κάνεις "Reply to All" ώστε να γίνεται
cc: και η λίστα. Κατ' αυτό τον τρόπο δίνεις την ευκαιρία και σε άλλους
να βοηθήσουν - εγώ μπορεί να ξέρω να σου πω το άλφα, κάποιος άλλος το
βήτα κ.ο.κ. - επίσης, είναι πολύ καλύτερες οι πιθανότητες να πάρεις πιο
άμεσες απαντήσεις. Και το κυριότερο, τα μηνύματα παραμένουν και μπορεί
να βοηθήσουν άλλους στο μέλλον.

Με τα νέα δεδομένα που μας δίνεις γίνεται αρκετά προφανές ότι το
τηλεχειριστήριο δε λειτουργεί καθόλου στο linux προς το παρόν. Καθώς
αρχικά έγραψες ότι το σύστημα ανταποκρινόταν σε κάποιες ενέργειες,
υπέθεσα ότι τουλάχιστον ο αισθητήρας λειτουργεί και μπορεί να
αναγνωρίσει τουλάχιστον ένα πλήκτρο - με τις νέες πληροφορίες είναι
πιθανόν να μη βρίσκεσαι ούτε εκεί ακόμα.

Πρώτα εντόπισε αν τρέχει ο lircd:
$ pgrep -l lircd
11308 lircd

...αν τρέχει (δηλ. αν εμφανιστεί κάποιος αριθμός όπως παραπάνω),
σταμάτησέ τον γιατί το irrecord δεν τον συμπαθεί!

$ sudo /etc/init.d/lirc stop
* Stopping remote control daemon(s): LIRC
[ OK ]

Το επόμενο βήμα είναι να εντοπίσεις τη συσκευή:

$ ls /dev/lirc*
/dev/lirc0

Εφ' όσον η λίστα περιλαμβάνει κάτι σαν /dev/lirc0 (ή άλλο αριθμό στο
τέλος - π.χ. /dev/lirc1), δοκίμασε να δεις τι σου λέει το irrecord,
κάπως έτσι:

$ sudo irrecord /tmp/test.conf

Το irrecord θα σου πει διάφορες ιστορίες (καλό είναι να τις διαβάσεις κι
ας μην τα καταλαβαίνεις όλα), θα σου ζητήσει να πατήσεις RETURN δύο
φορές και μετά θα αρχίσει να καταγράφει. Πάτα μερικά πλήκτρα στο
τηλεχειριστήριο και δες αν εμφανίζονται τελείες.

Αν το irrecord σου εμφανίσει κάποιο λάθος σαν "irrecord: file
"/tmp/test.conf" does not contain valid data" σημαίνει πιθανότατα ότι
κάποια προηγούμενη απόπειρα άφησε κάποιο λειψό αρχείο, διέγραψέ το με
sudo rm /tmp/test.conf και ξαναδοκίμασε.

Αν σου εμφανίσει άλλο λάθος, επιστροφή στη λίστα ;-)

Αν εμφανίζονται τελείες όταν πατάς πλήκτρα στο τηλεχειριστήριο, είναι
μάλλον καλά νέα. Οι επιλογές σου είναι δύο σε αυτό το σημείο - ή ψάχνεις
να βρεις κατάλληλο αρχείο ρυθμίσεων για το τηλεχειριστήριό σου (τι
τηλεχειριστήριο είναι αλήθεια; δε μας έχεις πει) ή φτιάχνεις δικό σου με
τη βοήθεια του irrecord. Το δεύτερο σενάριο θέλει λίγο ψάξιμο πριν,
προκειμένου τα ονόματα που θα δώσεις στα πλήκτρα να είναι συμβατά με
αυτά που περιμένει το mythtv - αλλά όταν φτάσεις εκεί το συζητάμε περαιτέρω.

Φιλικά,
Απόλλων