Ανάκτηση _μυστικού/ιδιωτικού_ ψηφιακού κλειδιού

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Sun Apr 12 21:13:30 BST 2009

Nikos Alexandris wrote:

> Πολύ σωστά (όλα)! Το ιδιωτικό λείπει
> (--> response= gpg: error reading key: secret key not available)
>
> Σ' ευχαριστώ για το χρόνο σου Μανώλη. Θα προσπαθήσω να το ακυρώσω... αν
> γίνεται;;

Χμμ.... δεν μπορείς πραγματικά να "ακυρώσεις" ένα gpg κλειδί με τον
τρόπο που μάλλον εννοείς ( = να διαγραφεί από όλους του gpg servers).
Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι revoke. Ουσιαστικά δηλώνεις ότι αυτό το
κλειδί έχει ανακληθεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται (γιατί π.χ. έχει
παραβιαστεί).

Το κακό είναι ότι για να δημιουργήσεις revocation certificate, πρέπει να
έχεις το ιδιωτικό κλειδί (λογικό, αλλιώς καθένας θα μπορούσε να κάνει
revoke το κλειδί σου). Άρα το μόνο που μπορείς πρακτικά να κάνεις είναι
να δημιουργήσεις άλλο και να ενημερώσεις όσους χρειάζεται.

> Έπειτα θα δημιουργήσω ένα νέο κλειδί. Αν έχεις να προτείνεις κάτι
> καλύτερο με ενδιαφέρει ;-)

Νομίζω  σε αυτή τη φάση είναι το μόνο που μπορείς να κάνεις. Για ψάξε
μήπως έχεις πάρει κανένα παλιό backup το ~/.gnupg πριν αρχίσεις. Καμιά
φορά υπάρχουν και ξεχασμένα backup.  Και όταν φτιάξεις νέο κλειδί φτιάξε
κατευθείαν και ένα revocation και φύλαξε το σε ασφαλές μέρος.

Πράγματι ;)