Re: [Thelug] ΕΡΤ - Οπτικοακουστικό Αρχείο-Δεν υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα Linux/Unix

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Thu Sep 4 10:38:57 BST 2008

2008/9/4 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:

> [...]
> δημοσια υπηρεσια, αποτελει παρεμποδιση προσβασης. Ο χρηστης ενος αναπηρικου
> καθισματος ειναι απολυτως αδυνατον να ανεβει μια σκαλα, οσο και να το θελει
> - δεν αποτελει ατομικη επιλογη του η χρηση της.
>
> Το να μην υποστηριξεις σε ενα πληροφοριακο συστημα διοικησης ενα λειτουργικο
> συστημα που χρησιμοποιει μια μειοψηφικη ομαδα χρηστων υπολογιστων, κατα πασα
> πιθανοτητα ΔΕΝ αποτελει παρεμποδιση προσβασης, ιδιαιτερα οταν υπαρχουν
> ευρεως διαθεσιμες εναλλακτικες μεθοδοι προσβασης (Windows), και αποτελει
> απλη ατομικη επιλογη του χρηστη η χρησιμοποιηση τους η οχι.

Το θέμα είναι κατά πόσο "ευρέως διαθέσιμες" είναι οι εναλλακτικές
αυτές. Μπορεί να θεωρείται ευρέως διαθέσιμο και προσβάσιμο από όλους
κάτι που απαιτεί με τον ένα ή άλλο τρόπο χρήματα και να προτιμείται
αντί μιας άλλης λύσης που έρχεται δωρεάν για τον τελικό χρήστη; Είναι
ατομική επιλογή το να μην θέλω (ή να μην έχω) να δώσω χρήματα για
windows; Στο θέμα των αναλογικών - κλασικών δρόμων το θέμα είναι
θεσμοθετημένο: Απαγορεύεται να υπάρχουν διόδια στον μοναδικό δρόμο που
συνδέει δυο τοποθεσίες γιατί αλλιώς αποκλείεις τη μετακίνηση για όσους
δεν θέλουν ή δεν έχουν να πληρώσουν διόδια. Αν κάνει κανεις την
αναγωγή στις ψηφιακές λεοφόρους του διαδικτύου θα καταλάβει γιατί τα
ανοικτά πρότυπα δεν είναι θέμα επιλογής αλλά δικαιώματος του πολίτη.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.