[Thelug] παραπλάνησαν την Βουλή Αλογοσκούφης και Παπαθανασίου με την σύμβαση της Microsoft

Brz20 breezer20 at gmail.com
Sat Oct 18 09:27:23 BST 2008

Tsabolov Sergey wrote:
> Εκεί λαμβάνει χώρα ένα μεγάλο μέρος της "μάχης" καλά τα λες , τότε
> όταν τους κάνουν μαθήματα που έχουν είτε σπασμένο είτε αγορασμένο
> πρόγραμμα αλλά με μία άδεια και άμα ρωτήσουν και πως να το κάνω σπίτι
> μου ; απάντηση είναι έλα κατέβασε το με torrents η αλλιώς , τι να πεις ?
> που ξέρουν τα παιδάκια πως να το βρουν , εδώ είναι το ζουμί σε όλη την
> υπόθεση .
> Πρέπει να αλλάξουμε πολλά μπορούμε , εγώ λέω ναι , το θέλουμε , άλλο
> είναι αυτό ...................
>

> O/H Nikos Alexandris έγραψε:

Παιδια θελω να δαβασετε ενα αρθρο που ειχα ανεβάσει πριν μαθω απο την
λιστα για αυτην την εξαπάτηση της κυβερνησης.
Το αρθρο εχει τιτλο το Μανιφεστο του Linux.

Το ζήτημα είναι ότι έχει περάσει στον κόσμο ότι τα Windows είναι πιο
εύκολα. Και αυτό κατά ένα μυστήριο τρόπο. Δικαιολογίες όπως *"πως να
αλλάξει το δημόσιο με Linux αφού είναι πιο δύσκολο"* δεν χωράνε.

Όλα αυτά είναι παραμυθία. Θα μπορούσα να τα πάρω έστω και λίγο στα
σοβαρά αν οι δημόσιοι υπάλληλοι ήταν παιδιά τα οποία,όπως όλοι
ξέρουμε,μαθαίνουν από νωρίς να χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα που
αντικρίζουν για πρώτη φορά. Γι' αυτά ίσως να ήταν λίγο πιο δύσκολο γιατί
έχουν συνηθίσει αλλιώς.

*Και αμέσως θα εξηγήσω τι εννοώ.*

Γενικά τα παιδιά τα πάνε καλά με την τεχνολογία. Το βλέπω από την
δουλειά μου.

Οι μεγάλοι όμως μαθαίνουν πολύ δύσκολα. Έχω βρεθεί πολλές φόρες να μην
μπορώ να εξηγήσω σε κάποιον γιατί ανοίγουμε τον υπολογιστή για να δούμε
τα περιεχόμενα του δίσκου,γιατί με πατημένο το αριστερό κλικ και
σέρνοντας μπορούμε να πάρουμε ένα αρχείο και να το πετάξουμε σε έναν
φάκελο και άλλα πολλά.

*Όλοι αυτοί νομίζετε ότι αν βρισκόταν στο δημόσιο ή σε άλλον τομέα θα τα
πηγαίναν καλά με το λειτουργικό που θα αντίκριζαν για πρώτη φορά;*

*Τι σας κάνει να πιστεύετε κάτι τέτοιο;Το όνομα Windows μήπως;*

Το ίδιο δύσκολα θα ήταν με το να συναντούσαν το Linux. Άρα λοιπόν το
θέμα δεν είναι πόσο δύσκολο ή πόσο εύκολο είναι το Linux σαν
λειτουργικό,το θέμα είναι πόσοι από εμάς το ξέρουν και ποιοι από εμάς
μπορούν να το μεταδώσουν ώστε να το μάθουν και άλλοι.

*Εκεί λοιπόν μπαίνει ο τομέας της εκπαίδευσης.*

Τα παιδιά μεσώ ειδικών διανομών θα ήταν σε θέση να εξοικειωθούν από το
δημοτικό ακόμα με το Linux μιας και μαθαίνουν πολύ πιο γρήγορα. Όμως
στην κοινωνία της πληροφορίας δεν υπάρχουν σχολικά εργαστήρια για να
στηρίξουν αυτό το εγχείρημα. Και αυτά που υπάρχουν φροντίζουν,κάποιοι,να
τα φουσκώνουν με λογισμικό κλειστού κωδικά επιβαρύνοντας τα ίδια τα
μηχανήματα,άλλα και την τσέπη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ή του
Δήμου με την αγορά άδειων χρήσης.

Τα μηχανήματα,φυσικά,συμφωνούν για λίγο καιρό με τις αυξημένες
απαιτήσεις του λογισμικού. Η συνεχεία γνωστή. Μένουν πίσω από τις
εξελίξεις μιας και το μπάτζετ δεν επαρκή για την αγορά νέων μηχανημάτων
που θα φέρουν και νέο λειτουργικό.

*Και φανταστείτε ότι αυτό συμβαίνει σε κάθε σχολικό εργαστήριο. Μιλάμε*
για τεράστια ποσά την στιγμή που υπάρχει η ανέξοδη λύση του ανοιχτού
λογισμικού. Στην περίπτωση αυτή τα χρήματα δεν θα δαπανούνταν για την
αναβάθμιση των μηχανημάτων και την αγορά τόσων νέων άδειων. Θα
δαπανούνταν για την δημιουργία νέων σχολικών εργαστηρίων ώστε όλα τα
παιδιά να είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν έναν υπολογιστή.

*Και αν νομίζετε ότι ξοδεύονται λίγα σε άδειες χρίσεις θυμηθείτε μόνο το
νομοσχέδιο-συμφωνία της κυβέρνησης με την Microsoft*.33εκ. ευρώ θα μας
κοστίσει. Θα αγοραστούν 70 χιλιάδες υπολογιστές με άδειες χρήσης
Windows. Μονό και μόνο οι άδειες κάνουν 7εκ ευρώ.

*Δεν νομίζετε ότι,μόνο τα λεφτά των άδειων,είναι υπέρ αρκετά για να
αποκτήσουν δικαίωμα στην χρήση ενός υπολογιστή περισσότερα παιδάκια στην
Ελλάδα;*

*Πως περιμένετε να διαδοθεί η πληροφορική στην κοινωνία της πληροφορίας
όταν το κόστος για την απόκτηση ενός υπολογιστή άλλα και του λογισμικού
ξεπερνά τον βασικό μισθό του μέσου Έλληνα;Πως περίμενε να διαδοθεί η
πληροφορική όταν το κάθε σχολείο πρέπει να διαθέσει ένα μεγάλο πόσο για
την αποκτήσει μηχανημάτων που φέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας
από πλευράς hardware για να ικανοποιούμε μονό τις ανάγκες του λογισμικού;*

Απαντήστε μου στις παραπάνω ερωτήσεις με επιχειρήματα και εγώ θα σας
ακολουθήσω.

Οι εξελίξεις τρέχουν χωρίς να κοιτάνε ποιος μπορεί να τις ακολουθήσει.
Τα υπάρχοντα εργαστήρια λοιπόν υποβαθμίζονται μη μπορώντας να
αντεπεξέλθουν. Την ίδια στιγμή θα μπορούσαν να είχαν την τελευταία λέξη
της τεχνολογίας σε επίπεδο λογισμικού ανέξοδα χωρίς να χρειάζονται
διπύρηνους επεξεργαστές και τεράστιες μνήμες για να το τρέξουν.

*Είδατε λοιπόν ποιος ευθύνεται κατά κύριο λόγο;*Το κλειστό λογισμικό που
πολλοί επιλέγουμε. Μην σας πω ότι αυτή η βραδυπορεία οφείλετε
αποκλειστικά σε αυτό. Τα υλικά εξάλλου είναι πολύ πιο φτηνά σε σχέση με
τα δεκάδες προγράμματα που βάζουμε στον υπολογιστή μας.

*ΥΓ.* Χθες το βράδυ έγραψα 3 σελίδες κείμενο το οποίο θα αναρτηθεί σε
σύντομο χρονικό διάστημα. Εκεί εξηγώ ακριβώς το κέρδος που έχουμε αν
επιλέξουμε ανοιχτό λογισμικό στον τομέα της εκπαίδευσης. Εδώ εξέτασα
μόνο την πτυχή του κόστους,και αυτό το έκανα με ελάχιστα λογία. Στο
κείμενο κάνω λόγο για πολύ μεγαλύτερες άξιες από το χρήμα.

Πηγη:breezer.pblogs.gr <http://breezer.pblogs.gr>

Οπως λεω στο υστερόγραφο εχω ετοιμασει και ενα κειμενο το οποιο θελω να
στειλω στους τοπικους αρχοντες ωστε να παρθει επιτελους η αποφαση για να
γινει κατι καλυτερο.Μαλλον για να γινει κατι καλο γιατι τωρα δεν υπαρχει
τιποτα δυστυχως.
Με πασιετζες εκπαιδευση δεν γινετε.