Re: Ubuntu-gr Digest, Vol 3 9, Issue 23 Υπολογιστής Dell

Socrates P. VAVILIS s_vavilis at yahoo.fr
Tue Oct 14 11:03:21 BST 2008

O/H Argiris Hatziemmanouil έγραψε:
> Γειά σας φίλοι μου!
> Μερικές ερωτήσεις:
>
> 1. Σκέφτομαι να αγοράσω τον φορητό Dell Vostro 1310. Τον βρίσκω στην
> ιστοσελίδα της Dell UK με 349 λίρες Αγγλίας
> http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_1310?c=uk&cs=ukbsdt1&l=en&s=bsd
> <http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_1310?c=uk&cs=ukbsdt1&l=en&s=bsd>
> Ποιά είναι η γνώμη σας? Ο Sergey είναι θετικός.
>
> 2. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Θα μπορούσαμε να τον φέρουμε εδώ?
>
> 3. Τα Svista δε μου αρέσουν και θέλω να εγκαταστήσω Ubuntu. Θα έχει
> [...]
Από τη δική μου εμπειρία με την Dell:
1. Η Ελληνική Dell δεν πουλάει σε ιδιώτες και σε προωθεί κατευθείαν
στους αντιρποσώπους της. Επίσης, οι τιμές της είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ
και χαρακτηρίζονται από διαφορές της τάξεως του 40% και 50% σε σχέση με
αυτές πχ της γαλλικής ή της αγγλικής ιστοσελίδας της Dell οι οποίες
έχουν πιο "καινούργια" μοντέλα και με πολύ χαμηλώτερη τιμή σου
προσφέρουν διπλάσια μνήμη και σκληρό .Σε αυτό κατέληξα συγκρίνοντας δύο
μοντέλα Vostro στην ελληνική, γαλλική και αγγλική ιστοσελίδα.
2. Η γαλλική, αγγλική, ιταλική ή άλλη ξένη αντιπροσωπεία της Dell σε
προωθεί στην ελληνική με το πρόσχημα ότι δεν στέλνει στην Ελλα΄δα και
ότι μπορείς να απευθυνθείς στην Ελληνική Dell. Πίστεψέ με, αυτό
διορθώνεται με λίγη υπομονή και 20 λεπτά από το χρόνο σου για τη σύνταξη
μιας καταγγελίας σε κάποια καταναλωτική ένωση της χώρας στην οποία θα
γίνει η αγορά. Η πολιτική αυτή είναι αντίθετη με τις ευρωπαϊκές
διατάξεις περί ελεύθερης διακίνησης των προϊόντων (Δεν είναι ανάγκη να
μπλέξεις με ελληνικές ενώσεις, ανώφελο και χρονοβόρο).
3. Μπορείς να το ψάξεις επίσης στο ebay ή σε κάποιο σοβαρό κατάστημα με
δυνατότητα αγοράς από απόσταση, όπως έκανα εγώ.Όσον αφορά το ελληνικό
qwerty, είτε αλλα΄ζεις το πληκτρολόγιο (είναι πανεύκολο! κόστος από 15
έως 35 $) είτε προσθέτεις κάτι είδικά αυτοκολλητάκια με ελληνικούς
χαρακτήρες τα οποία δεν βγαίνουν με τίποτα.(κόστος 3 $)
4. Αν πάλι θες ένα μοντέλο το οποίο διατίθεται μόνο με Windows, και δεν
επιθυμείς τα Windows, το αγοράζεις και ξεκινάς την μακρά πορεία της
επιστροφής των χρημάτων σου μέσω καταγγελιών (Αν το αγοράσεις από
εξωτερικό εντός ΕΕ, συμβουλή μου, να απευθυνθείς σε καταναλωτική ένωση
της χώρας αγοράς) ή, σε περίπτωση που σου προτείνουν ένα ευτελές ποσό 30
ευρώ (πάγια τακτική), μέσω δικαστικής οδού (διαδικασία μικροδιαφορών του
ειρηνοδικείου).
Αυτή τη στιγμή αναμένω ένα Vostro 1710 για το οποίο πρόκειται να προβώ
σε αυτές τις ενέργειες προκειμένου να μου επιστραφεί η διαφορά για τα
Windows, το Works, και όλα τα υπόλοιπα που έχει το μηχανάκι. Σε
περίπτωση που επιλέξω τ δικαστική οδό, εννοείται ότι ζητάω και
αποζημιωση για τυχόν έξοδα και ηθική βλάβη για την ταλαιπωρία μου.
Πληροφοριακά, μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη καταδικαστεί για δεσμευμένη
πώληση στη Γερμανία και στη Γαλλία.