Ubuntu-gr Forum . Προβολή θέματος - Έλεγχος ΕΛ/ΛΑΚ από Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων Υπ. Οικονομικών

Socrates P. VAVILIS s_vavilis at yahoo.fr
Sat Nov 29 02:09:04 GMT 2008

O/H Simos Xenitellis έγραψε:

> Τέτοιες εκφράσεις δε βοηθάνε.
> Ο στόχος στον οποίο θέλουμε να καταλήξουμε από τη συζήτηση αυτή είναι
> 1. τι έγγραφα, κτλ, χρειάζεται κάποιος για να δικαιολογήσει το
> ελεύθερο λογισμικό που χρησιμοποιεί (αν το έλαβε από το διαδίκτυο, αν
> το αγόρασε, π.χ. DesktopOS).
> 2. παράγουμε τα κείμενα αυτά σε μορφή π.χ. προτύπων οπότε ο καθένας να
> μπορεί να τα εκτυπώσει και να τα χρησιμοποιεί.
>
> Έστειλα γράμμα στον eLawyer για το γενικό θέμα της απάντησης. Ελπίζω
> να έχει το χρόνο να σχολιάσει το τελικό αποτέλεσμα που θα καταλήξουμε.
>
> Σίμος

Συμφωνώ ότι τέτοιες εκφράσεις δεν βοηθάνε.
Μάλλον η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό που ζητάει η ΔΟΥ σε περίπτωση
απογραφής ή ελέγχου είναι να αποδείξεις ότι διαθέτεις άδεια για το
πρόγραμμα ή το ΛΣ που χρησιμοποιείς. Αυτό αποδεικνύεται εφόσον η άδεια
χρήσης είναι σε κάποιο μενού ή εφόσον την έχεις τυπώσει και την
επιδείξεις (και στα κινέζικα να είναι, δεν πειράζει:-)).
Τώρα, ελεύθερο λογισμικό δεν σημαίνει απαραίτητα και δωρεάν: 1) μπορείς
να το αποκτήσεις λχ αγοράζοντας το DVD (στην περίπτωση αυτή κρατάς το
παραστατικό, απόδειξη πληρωμής paypal, αγοράς ebay etc και κάνεις ότι
σου πει ο λογιστής σου). Στην ουσία δεν πληρώνεις για το λογισμικό, αλλά
για το μέσο αποθήκευσης, την συσκευασία, κλπ, και τυχόν έξοδα
διαχείρισης και αποστολής, αν υπάρχουν.  2) Αν πάλι μαζί με το λογισμικό
επιλέξεις και κάποια υπηρεσία συντήρησης εννοείται ότι οφείλεις να έχεις
παραστατικό/τιμολόγιο (βλέπε Λογιστής) 3) Μπορεί να κάνεις δωρεά στο
τάδε foundation κάνοντας κλικ στο αντίστοιχο κουμπί πριν εμφανιστεί ο
σύνδεσμος για να κατεβάσεις το πρόγραμμα (βλ. παραστατκό / λογιστής).
Θέλω να πιστεύω ότι η εφορία καλύπτεται με μια απλή υπεύθυνη δήλωση στην
οποία αναφέρεις ότι διαθέτεις τα ακόλουθα λογισμικά ΑΚ (λίστα) τα οποία
απέκτησες κατεβάζοντάς τα (περιγραφή τρόπου απόκτησης) από το Ιντερνετ
και για τα οποία δεν έχεις καταβάλει κάποιο ποσό/ έχεις καταβάλει το
τάδε ποσό (ανάγκη τιμολογίων). Με τη λέξη παραστατικό εννοώ οποιοδήποτε
έγγραφο ηλεκτρονικής ή έντυπης μορφής στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία
της εταιρείας/του αγοραστή και του πωλητή/παρόχου . Τώρα για το τι
ακριβώς στοιχεία πρεπει να αναφέρονται στα παραστατικά, το γνωρίζει η
εφορία και οι λογιστές.

Τέλος να επισημάνω ότι το ΕΛ/ΑΚ  δεν είναι κάτι το " εξωγήινο" στους
νομικούς κύκλους. Η ισχύουσα νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας
ισχύει εφαρμόζεται κανονικά: οποιαδήποτε εφαρμογή ή ΛΣ ΑΚ αποτελεί "
πρωτότυπο πνευματικό δημιούργημα " και διέπεται απ΄οτις διατάξεις του ν.
του 1993

Σ.