Re: ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΕ 8.10

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Tue Nov 25 16:16:32 GMT 2008

2008/11/25 ΚΙΝΗΣΗ <kinesis.physiotherapy at gmail.com>:
> Αὺτό εδώ είναι μάλλον δικό σου http://simos.info/ubuntu/gr έτσι δεν είναι;
> όταν τρέχεις openoffice δουλεύει μια χαρά

Κατά το http://simos.info/blog/archives/763
αν έχεις Ubuntu 8.10, τότε μπορείς να γράψεις πολυτονικό απλά
επιλέγοντας την Πολυτονική διάταξη, από τις ρυθμίσεις πληκτρολογίου.
Δε χρειάζεται κάποια άλλη ρύθμιση.
Θα παρατηρήσεις ότι όταν είναι ενεργή η Πολυτονική διάταξη, τα
διαλυτικά είναι στο πλήκτρο [ αντί το πλήκτρο του τόνου. Ακόμα, με την
Πολυτονική διάταξη, τα πλήκτρα [{}]';: δεν είναι διαθέσιμα και
χρειάζεται να γυρίσεις σε Αγγλική διάταξη για να τα γράψεις.

Στο http://simos.info/ubuntu/gr υπάρχει η ανανεωμένη έκδοση της
ελληνικής διάταξης. Αυτή ήταν να μπει στο Ubuntu 8.10 αλλά δεν μπήκε
τελικά (έχει να κάνει με τη σειρά που μπαίνουν τα πακέτα του X.Org στο
Ubuntu). Όμως, για δοκιμές και πειράματα, κάποιος μπορεί να την βάλει
σε Ubuntu 8.10 αλλά και κάθε άλλη διανομή με GNOME 2.24.
Με τη διάταξη αυτή
1. Όλα τα πλήκτρα της καθιερωμένης μονοτονικής διάταξης (ακόμα και
διαλυτικά στο ;:) εξακολουθούν να λειτουργούν. Τα [{]}'" λειτουργούν
και αυτά.
2. Για πολυτονικό πρέπει να πατήσουμε AltGr + ;:'"[{]} και μετά κάποιο
φωνήεν. Οπότε, αν κάποιος δεν έχει ιδέα από πολυτονικό, τότε δε θα
ξαφνιαστεί, διότι τα πνεύματα, κτλ, θέλουν AltGr για να εμφανιστούν.
Μμμ.
3. Υπάρχει πρόσβαση και σε παράξενους αρχαίους χαρακτήρες όπως τσαμπί,
κόππα, κτλ, με χρήση AltGr + <κάποιος χαρακτήρας από την αλφάβητο>.
Π.χ. AltGr + π = ϡ

> Εδώ μέσα είναι λίγο πρόβλημα αλλά μάλλον θέλει άλλαγμα η γραμματοσειρά στο
> firefox

Κάτι μπορεί να παιχτεί με Firefox. Μου έτυχε κάποια στιγμή, ωστόσο
τώρα μπορώ να γράψω π.χ.
άὰᾶᾳᾲᾂᾅᾷᾷ ϡϠϝϜͼϾϖϕϲϹϑϴϳ
Τα ίδια δουλεύουν και σε OpenOffice.org 3.0 (το έβαλα με τον εύκολο
τρόπο που υπάρχει για Ubuntu 8.10).

Σίμος