ubuntu 64bit

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Fri Nov 14 15:18:20 GMT 2008

Dennis wrote:
> θα κρατήσω τη συμβουλή. έχω 2gb ram απλά σκεφτόμουν το θέμα performance
> 32vs64 bit.

Αν πρόκειται για desktop εγκατάσταση τότε καλύτερα να τα αφήσεις στην
άκρη τα 64bit - σε πολλές περιπτώσεις θα διαπιστώσεις ότι η μετάβαση στα
64bit υποβαθμίζει τις επιδόσεις πολλών εφαρμογών - ειδικά αυτές που
απαιτούν πολύ random I/O σε μικρά blocks και δεν κάνουν κανένα ιδιαίτερο
"number crunching". Αν και όταν αρχίσεις να εμπλέκεσαι με HPC εφαρμογές
το ξανασυζητάμε.

Όσο για το "μου έβγαλε ότι δεν είναι κατάλληλο για i686 αλλά για amd" -
που, πότε είδες αυτό το μήνυμα; υποθέτω ότι το μήνυμα δεν ήταν ακριβώς
αυτό - αν ήταν κάποιος τα έκανε θάλασσα στη μετάφραση. AMD64 είναι η
ίδια αρχιτεκτονική που επίσης ονομάζεται x86_64 και είναι η μοναδική
64bit αρχιτεκτονική που είναι λογικά πιθανόν να συναντήσεις σε desktop
x86 συστήματα.

Αν η εγκατάσταση αποτυγχάνει λόγω αρχικτεκτονικής, οι πιθανότητες είναι 2:
α) ΔΕΝ έχεις 64bit σύστημα
β) Το σύστημά σου είναι 64bit αλλά προσποιείται ότι δεν είναι - αν και
δεν έχω ακούσει μέχρι τώρα τέτοια περίπτωση είναι πιθανόν να υπάρχει
κάποια σχετική ρύθμιση στο BIOS

Αν η εγκατάσταση αποτυγχάνει για άλλο λόγο οι πιθανότητες είναι μυριάδες
- μία πιθανότητα είναι η κάρτα γραφικών όπως ανέφερε ο Σίμος. Δοκίμασε
το alternate installation CD που κάνει εγκατάσταση με περιβάλλον
κειμένου, αν αυτό δουλέψει τότε ξέρεις που ήταν το πρόβλημα :) Άλλες
πιθανότητες περιλαμβάνουν:
α) BIOS bugs (συνηθέστατο φαινόμενο δυστυχώς, παρακάμπτεται με διάφορα
kernel boot flags του τύπου noacpi, nomsi, pci=nomsi, noapic κλπ.)
β) Εξωτικός disk controller που δεν υποστηρίζεται από τον kernel του
installation CD
γ) Fluctuations in Planck's constant κλπ.

Α.