Synaptic - Add / remove programs

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Fri Nov 14 13:10:47 GMT 2008

2008/11/14 Dimitrios Politis <d.politis at hotmail.com>:
> Καλημέρα σε όλους.
>
> Επειδή είμαι «νέος» στο ubuntu θέλω μια μικρή βοήθεια στο να καταλάβω
> ορισμένα πράγματα καλύτερα.
>
> Ποια η διαφορά μεταξύ του "synaptic" και του "add/remove program";;

Το Ubuntu/Debian περιλαμβάνει πάνω από 20000 πακέτα, από τα οποία
αρκετές εκατοντάδες είναι οι εφαρμογές, ενώ τα υπόλοιπα είναι π.χ.
βιβλιοθήκες και βοηθητικά πακέτα για τις εφαρμογές.

Από την Προσθαφαίρεση (Add/Remove) έχεις πρόσβαση στις εφαρμογές,
οπότε για την πλειοψηφία των χρηστών απλά παραμένουν εκεί. Ακόμα, στην
Προσθαφαίρεση υπάρχουν οι εφαρμογές όπου υπάρχει ήδη κάποια περιγράφή
για το τι κάνουν.

Με το Synaptic έχεις πρόσβαση σε κάθε ένα από εκείνα τα 20000 πακέτα,
καθώς και πολύ ειδικές εφαρμογές που για ένα τυπικό χρήστη δε θα έχουν
έννοια.

> Πως μπορώ να ξέρω πως να ψάχνω για να βρίσκω κάθε φορά το κατάλληλο
> πρόγραμμα που θέλω;; Πχ αν θέλω μια εφαρμογή για να ακούω μουσική πως ξέρω
> πως να ψάξω για να την βρω;;

Υπάρχει νομίζω μια ενότητα στην Προσθαφαίρεση. Κοίταξε στο φίλτρο που
υπάρχει, αν θέλεις να δεις όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές της
Προσθαφαίρεσης (που ακόμα και αυτό είναι υποσύνολο των 20000+ πακέτων)

> Επίσης ο "update manager" έχει να κάνει μόνο με τα update που είναι
> διαθέσιμα για το λειτουργικό σύστημα;;

Ο Διαχειριστής ενημερώσεων εμφανίζει τις ενημερώσεις για κάθε
εγκατεστημένο πακέτο. Πιστεύω ότι αναφέρεσε σε Windows που υπάρχει μια
διαφορά μεταξύ συστήματος και εφαρμογές τρίτων.
Γενικά στο ελεύθερο λογισμικό, όταν προσθέσεις το αποθετήριο
(repository) ενός έργο, αυτό από μόνο του επιτρέπει την αυτόματη
ενημέρωση όταν υπάρχουν νέες εκδόσεις.
Οπότε, για το ερώτημά σου, ο Διαχειριστής ενημερώσεων κάνεις όλες τις
αναβαθμίσεις.

Οι σύνδεσμοι που παράθεσε ο Δημήτρης Δ. είναι αποτέλεσμα ερωτήσεων
νέων μελών του Ubuntu τους τελευταίους 6 μήνες, οπότε εκεί πιστεύω ότι
θα βρεις τις απαντήσεις στις περισσότερες ερωτήσεις σου.