Ti wireless routers uparxoun sthn Ellada?

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Thu Nov 13 11:39:09 GMT 2008

2008/11/13 Giannis Kozyrakis <trv at freemail.gr>:

> Όλα τα wireless και μη router ειναι συμβατά με οποιοδήποτε λειτουργικό
> σύστημα, αρκεί να δουλεύει σωστά η κάρτα δικτύου σου (ασύρματη ή μη).
> Δεν έχει καμία σχέση δηλαδή το λειτουργικό σύστημα με το τι μάρκα είναι
> το router σου.
>
> Σχέση και αρά ανησυχία για το άν θα είναι κάτι συμβατό ή όχι, υπάρχει
> μόνο στις περιπτώσεις που συνδέσεις κάποιο modem (ή και κάποια router)
> με USB με τον υπολογιστή. Αν η σύνδεση είναι ασύρματη ή με καλώδιο
> δικτύου, τότε δεν υπάρχει θέμα.

Η μόδα είναι να ενεργοποιεί κάποιος τη λεγόμενη κρυπτογράφηση WPA2
(αντί για WEP)
όταν κάνει τη ρύθμιση του ασύρματου δικτύου. Αυτό δουλεύει σίγουρα όταν
το wireless router είναι νεώτερο από 2006 (είχε γίνει υποχρεωτικό
εκείνη τη χρονιά
αν και η υποστήριξη υπήρχε και νωρίτερα).

Για τις ασύρματες κάρτες στον υπολογιστή, προτίμησε αυτές που έχουν εγγενή
υποστήριξη για Linux διότι διαφορετικά μπορεί να μην υποστηρίζει το WPA2.

Όταν φτιάχνεις το δίκτυο, είναι καλό να δεις αν υπάρχει υπολογιστής
που θα είναι
αρκετά κοντά στο ασύρματο router, οπότε τότε απλά τον συνδέεις με
καλώδιο ethernet
αντί να μπαίνεις στον κόπο για ασύρματη κάρτα.

Τέλος, για πάρα πολύ εξεζητημένα άτομα, μια επιλογή είναι να προτιμούν
συσκευές για
ασύρματο router που να μπορούν να αναβαθμιστούν σε Linux, με π.χ. το
λογισμικό OpenWRT,
http://openwrt.org/ Στον ίδιο σύνδεσμο υπάρχει η λίστα συμβατότητας.
Φυσικά, όταν δεν υπάρχει σημαντική ανάγκη για κάτι τέτοιο, μπορεί
κάποιος να επιλέξει
μια τυπική συσκευή, μιας και είναι συχνά πιο φθηνό.