Η καλύτερη έκδοση Ubuntu :-)

Nikos Alexandris nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de
Sun Nov 9 17:16:50 GMT 2008

On Sun, 2008-11-09 at 16:19 +0100, Konstantinos Poulios wrote:

> 2008/11/8 <vyruss at hellug.gr>
>         ... Είναι φρικτή καφρίλα γιατί ο open source
>         driver (που είναι ο μόνος που δουλεύει για τις ATI) έχει τα
>         χάλια του.
>

> Μάλλον κανεις καποιο λάθος. Για κάρτες ATI μεχρι X1950 ο τρεχων radeon
> οδηγος (αυτος που υπάρχει στο Intrepid) εχει φτασει ένα πολύ
> ικανοποιητικο επίπεδο και σε πολλά ζητηματα υπερτερει του αντιστοιχου
> κλειστου (fglrx). Ειναι λάθος να διτυπωνουμε απόψεις σαν τις παραπάνω
> (αυτο το "χαλια του" μου καθησε στο στομαχι). Χρησιμοποιω των ανοιχτο
> [...]

Κώστα,

σ' ευχαριστώ για το χρόνο που αφιέρωσες για να ενημερώσεις. Ίσως να ήταν
λίγο βαρύ το "χάλια" (αυτό που εγώ έγραψα). Θα μπορούσα να το διατυπώσω
λίγο πιο ευγενικά (Υ.Γ.2) αλλά δεν αλλάζει τίποτα για τον απλό χρήστη.
Βέβαια ισχύει το "αφού δεν ήξερες γιατί δε ρώταγες".

1. Το Amilo pi 2530 δεν έλεγε να δουλέψει σωστά με την 8.10 (χθες έχασα
αρκετές ώρες). Ακόμη και με manual install του κλειστού οδηγού πολλά
προβλήματα παρέμεναν και δεν είχα καμία όρεξη να χάσω περισσότερο χρόνο.
Έπειτα εγκατέστησα την 8.04 μέσα σε 25 λεπτά όλα ήταν άψογα. Βρήκα και
ένα workaround για τον πρόβλημα με τον ήχο (ακουστικά - ηχεία) και το
μηχάνημα πετάει.

2. Από την άλλη, στο δικό μου φορητό (Samsung R20) η 8.10 μάλλον θα
δουλέψει αφού το live-cd δεν "παραπονέθηκε" και επιπλέον (για πρώτη φορά
το ξαναγράφω) η κάρτα γραφικών δούλεψε με τον οδηγό ανοιχτού κώδικα.

Δεν είναι δυνατόν να δουλέψει το Ubuntu σε όλα τα μηχανήματα (ή κάποιο
κομμάτι που συστοιχειώνει του Ubuntu μπορεί να μη δουλεύει σωστά Υ.Γ.1).
Ίσως αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα: η προσπάθεια να δουλέυει το
Ubuntu στη μεγαλύτερη δυνατή γκάμα υπολογιστών.

Σχετικά με τη "βιώσιμη λύση"... δεν μπορώ(=θέλω) παρά να συμφωνήσω μαζί
σου γενικά. Θέλει όμως υπομονή. Βέβαια, για το ερώτημα "με ποιον πρέπει
να συν-ταχθούμε" δεν νομίζω ότι υπάρχει μόνο μια απάντηση. Γιατί, για
παράδειγμα, να μην συνταχθούν αυτοί(=κάποιες από τις Μεγάλες εταιρείες)
μαζί μας; ;-).

Ας μην ανοίξουμε όμως ακόμη έναν διάλογο για αυτοκατανάλωση.

Φιλικά, Νίκος

---

Υ.Γ. 1 Ένα τρανταχτό παράδειγμα σχετικά με το Gnome είναι το Alacarte.
Δεν είμαι ο έμπειρος προγραμματιστής για κρίνω τους δημιουργούς του ούτε
έχω τη δυνατότητα να γράψω κάτι που θα το αντικαταστήσει. Αυτό όμως δεν
αλλάζει το *γεγονός* ότι το Alacarte είναι για τον τελικό χρήστη χάσιμο
χρόνου παρά βοήθημα. Πρέπει κάποια στιγμή να διορθωθεί, να βελτιωθεί ή
να αλλάξει τελείως. Πραγματικά απορώ πως και έχει "επιβιώσει" έως τα
τώρα.

Υ.Γ. 2 Δεν θέλω να αφήσω περιθώρια παρερμηνείας της κριτικής μου: όταν
γράφω ότι κάτι δεν λειτουργει δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο και τίποτα
λιγότερο από αυτό: δεν λειτουργεί. Χρειάζεται διόρθωση/βελτίωση/αλλαγή
κ.λπ. Και η κριτική (η καλοπροαίρετη βέβαια) πάντα καλό κάνει. Τα καλά
στοιχεία του Ubuntu επιβραβεύονται και κερδίζουν την θέση που τους
αξίζει και τα άσχημα απλά ή πρέπει να αλλάξουν ή να φύγουν.