Η καλύτερη έκδοση Ubuntu :-)

Nikos Alexandris nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de
Fri Nov 7 20:13:37 GMT 2008

Έστησα την 64άρα 8.10σε ένα νέο μηχάνημα και έχω μείνει εντυπωσιασμένος.

Δοκίμασα και το live-cd στο δικό μου μηχανάκι και δουλεύουν (σχεδόν) όλα
100%. Για πρώτη φορά δουλεύει η κάρτα γραφικών ATIx1250, τα (άλλοτα
χρήσιμα και άλλοτε ανούσια) εφέ, το ασύρματο δίκτυο (και το vpnc)... και
άλλα πολλά :-) Μόνο στον ήχο κολλήσαμε λίγο (το live-cd) που φαντάζομαι
ότι στην κανονική εγκατάσταση δεν θα αποτελεί πρόβλημα.

* Έχει διορθωθεί αισθητά το "πρόβλημα" με την φόρτωση των μενού για
πρώτη φορά. Δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς τόσο πολύ. Αυτό ήταν κάτι
που "κούραζε".

Μερικά μείον κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι:

* Τα στοιχεία στα μενού (Preferences/Admnistration) είναι απλά
αλφαβητικά ταξινομημένα και όχι θεματικά. Γνωρίζω ότι υπάρχει για
παράδειγμα το control-center και κάποιο ακόμη (μου διαφεύγει τώρα) αλλά
θα ήταν πιο χρηστική μια θεματική ταξινόμηση.

Στο δικό μου φορητό τα έχω προσαρμόσει κατα το δοκούν. Αλλά είναι
προβληματικό μερικές φορές όταν θέλω να γράψω κάτι σχετικό με αυτά και
"ανακαλύπτω" ότι αυτό που θα γράψω δεν θα είναι άμεσα εφαρμόσιμο σε
κάποιο άλλο σύστημα!

* Χρειάζεται ακόμη δουλειά για μια πιο ομαλή/αισθητικά όμορφη διαδικασία
εκκίνησης / επανεκκίνησης κ.λπ.

Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο ένας Macintosh μπουτάρει με πιο ομαλές
μεταβάσεις σε ό,τι αφορά αυτό που φαίνεται στην οθόνη ή για ποιο λόγο το
shut-down είναι ταχύτατο (είχα χρονομετρήσει κάποια προηγούμενη έκδοση,
7.10 νομίζω, και το Ubuntu μου έκλεινε μέσα σε 7 έως 11 δεύτερα. Τώρα
διαρκεί συνήθως περισσότερο). Αλλά θα γίνουν και αυτά... το gnome
δείχνει όλο και καλύτερο.

* Ένα σημαντικό πρόβλημα που έχω (στο νέο μηχάνημα) είναι ότι δεν μου
δουλεύουν εφαρμογές που χρησιμοποιούν QT (τώρα η έκδοση 4.4.3)!!

Για παράδειγμα το QuantumGIS, το LyX (είτε από τα αποθετήρια είτε
μεταγλωττισμένα). Απλά κολλάνει στην εκκίνηση.Έχω κάνει πολλές δοκιμές.
Αν μπορεί κάποιος να ρίξει λίγο φως στο πρόβλημα αυτό... Δεν μπορώ να
δουλέψω χωρίς τα εργαλεία αυτά.

---
Δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να δοκιμάσω το Κubuntu και να δω πως δουλεύει.

Φιλικά, Νίκος