Προταση για (μια για πάντα) αποκατάσταση των σχέσεων με την λίστα του Hellug

Ilias Paraponiaris paraponiaris at yahoo.com
Fri Nov 7 10:02:36 GMT 2008

On Fri, 2008-11-07 at 10:29 +0200, Panagiotis Kranidiotis wrote:

> Πολλά είπα για τον Hellug. Πρέπει να ειπωθούν όλα αυτά γιατί τελικά οι
> περισσότεροι χρήστες ιδίως οι νέοι τα αγνοούν.
Πολλά αλλά χρήσιμα και σε ευχαριστώ που τα είπες. Και συμφωνώ σχεδόν με
όλο το μήνυμα σου.

> [...]
> πρός την ελληνική κοινότητα του ubuntu. Το πρόβλημα των περισσοτέρων
> καθώς και του προεδρείου είναι με τον Σίμο τον Ξενιτέλη συγκεκριμένα.
> Είναι λάθος εντύπωση να πιστεύουν κάποιοι ότι τα υβριστικά σχόλια και οι
> συμπεριφορές απευθύνονται προς μία ομάδα χρηστών όταν (ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ
> ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ) είμαστε και πολλοί από εμάς μέλη της. Προφανώς βέβαια
> απευθύνεται σε όλους αυτούς που συντάσσονται με το συγκεκριμένο άτομο.
> Ο εν λόγω κύριος ο οποίος τελευταία έχει καταλήξει spamer έχει βαλθεί να
> φέρει όλο το άπιστο πλήθος των χρηστών Η/Υ στον ορθό δρόμο μιας διανομής
Στο σημείο αυτό θα εκφράσω την διαφορετική άποψη μου. Από την μικρή μου
διετή εμπειρία σε linux (αρχικά debian και τελευταία ubuntu) ΕΚΤΙΜΩ τον
Σίμο Ξενιτέλλη για την τεράστια υποστήριξη που έχει προσφέρει σε νέους
κυρίως χρήστες, συμπεριλαμβανομένου εμένα. Η άμεση προσφορά βοήθειας σε
προβλήματα νέων χρηστών από τον Σίμο και κάποιους λίγους ακόμη είναι Ο
(κεφαλαίο άρθρο "ο") λόγος που πολλοί από εμάς καταφέραμε να περάσουμε
από κλειστό σε ελεύθερο λογισμικό. Και τέτοιου είδους προσφορά, με
προσωπικό κόπο και χρόνο, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα αυτοί που την
προσφέρουν (και αναφέρομαι στις διανομές ubuntu και debian από τις
οποίες έχω εμπειρία). Επιπλέον εκτιμώ τον Σίμο Ξενιτέλλη γιατί από την
μικρή δική μου (το τονίζω) εμπειρία έχω διαπιστώσει ότι συμπεριφέρεται
πολιτισμένα και με λογικά επιχειρήματα, ασχέτως αν συμφωνώ ή διαφωνώ
μαζί του (άλλοτε συμφωνώ άλλοτε διαφωνώ όπως είναι λογικό). Και τονίζω
την εκτίμηση μου στο άτομο του βάσει της δικής μου εμπειρίας διότι νιώθω
ότι κατηγορείται αδίκως (αντί να επαινείται) κάποιος που αποδεδειγμένα
προσφέρει πάρα πολλά. Ακόμα και όταν διαφωνούν κάποιοι μαζί του, θα
έπρεπε να του υποδεικνύουν αιτιολογημένα τον σωστό κατά την άποψη τους
δρόμο και όχι να γράφουν σε λίστες μηνύματα άλλοτε υβριστικά, άλλοτε
προσβλητικά, άλλοτε απαξιωτικά-ειρωνικά, άλλοτε στοχοποιόντας στο όνομα
του Σίμου όλο το ubuntu-gr, διότι αυτό το ύφος είναι που διώχνει νέους
χρήστες από την κοινότητα και μας στεναχωρεί όλους. Και επισημαίνω ότι
δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου (το λέω γιατί δεν είμαι ο πλέον
ενημερωμένος και άρα μπορεί να κάνω λάθος) καμιά αποδοκιμασία προς
αυτούς που έριξαν χαμηλά το επίπεδο της κοινότητας βάζοντας πάνω από την
κοινότητα την προσωπική τους κόντρα με το Σίμο.

> Αφού λοιπόν γεμίζει με άχρηστη πληροφορία όλο το ελληνικό διαδίκτυο για
> το "πόσα hit είχε το κουμπί πάνω δεξιά στο forum"
Όσον αφορά τα στατιστικά ανάπτυξης μιας ομάδας της ελληνικής κοινότητας
ελεύθερου λογισμικού, του φόρουμ του ubuntu-gr συγκεκριμένα, άποψη μου
είναι ότι είναι χρήσιμο στην όλη κοινότητα να ενημερώνονται για την
πορεία αυτής της προσπάθειας (τα στατιστικά είναι η τεκμηρίωση της
πορείας και όχι spam) και θα αναφέρω μερικούς λόγους: ι) για να
πληροφορηθούν οι αποδέκτες του μηνύματος που υπάρχει συγκεντρωμένος
μεγάλος αριθμός νέων χρηστών που θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν στην
κοινότητα, των δράσεων του Hellug συμπεριλαμβανομένων, ιι) για να
αποτελέσει παράδειγμα προς άλλες διανομές που ίσως θέλουν να βελτιώσουν
την υποστήριξη χρηστών, ιιι) για να συμμετάσχουν στο φόρουμ ubuntu-gr
έμπειρα μέλη του Hellug ή άλλων ομάδων και να προσφέρουν βοήθεια διότι
ακόμη αυτοί που κάνουν ερωτήσεις είναι >1500 αλλά αυτοί που απαντάνε τις
ερωτήσεις είναι <20 και θα έλεγα ότι είναι κατά κύριο λόγο 3-4 άτομα,
δηλαδή έχουμε ανάγκη από έμπειρα άτομα με προθυμία να βοηθήσουν ιν) για
να χαρούμε όλοι οι φίλοι του linux, των μελών του Hellug
συμπεριλαμβανομένων, που μια προσπάθεια που εμπίπτει στον σκοπό του
συλλόγου πάει καλά. Και αντί να συζητηθούν όλα αυτά, αντί να ειπωθεί και
ένα μπράβο όπως ειπώθηκε για το περιοδικό ubuntistas, ένιωσα (και μακάρι
να κάνω λάθος) ότι στο όνομα κόντρας με τον Σίμο μπήκαμε όλοι μας στον
στόχο.

> ΥΓ. Η έκθεση στην Ανθούσα είναι ανοικτή από εχτές το βράδυ. Κόσμος
> υπάρχει ούτως ή άλλως πολύς για να βοηθήσει. Όποιος θέλει ας περάσει από
> το περίπτερο. Γιατί είναι τελείως διαφορετικό να γνωρίζεις τους
> πραγματικούς ανθρώπους από κοντά. Λύνονται πολλές παρεξηγήσεις και
> αποκτάς δικιά σου άποψη.
Θα προσπαθήσω να έρθω. Για να είμαι ειλικρινής, θέλω να έρθω και θα το
κάνω αν το επιτρέψουν οι οικογενειακές μου υποχρεώσεις, έχω όμως και ένα
αδικαιολόγητο (με την λογική) συναίσθημα ότι μπορεί και να με κοιτάξουν
στραβά λόγω ubuntu. Εμένα που κάλλιστα θα μπορούσα αύριο να έχω άλλη
διανομή αν το λογισμικό και η κοινότητα με ικανοποιούσαν... Με απλά
λόγια, ενώ εγώ νιώθω μέλος του ΕΛΛΑΚ / linux, δυσανασχετώ όταν μου
δίνεται η εντύπωση ότι κάποιοι προσπαθούν να μας βάλουν ταμπέλες ομάδων
(ομάδας ubuntu, ομάδας Ξενιτέλλη, ομάδας αντί-Hellug, κλπ). Νιώθω μέλος
της κοινότητας και είμαι πρόθυμος να προσφέρω ότι μπορώ και στο ubuntu
και στον Hellug, και σε άλλες διανομές, και...
Ηλίας