Προταση για (μια για πάντα) αποκατάσταση των σχέσεων με την λίστα του Hellug

Panagiotis Kranidiotis kranidiotis at vatica.org
Fri Nov 7 08:29:18 GMT 2008

Είναι πραγματικά πολύ κουραστικό, όταν υπάρχει τόση δουλειά να γίνει να
υπάρχει ένα συνεχές flamewar σε όσυς ασχολούνται με το linux ή το ΕΛΛΑΚ.

Επιτρέψτε μου όμως να καταθέσω κάποια στοιχεία που πολλές φορές
αγνοούμε. Καταρχήν να πώ ότι προσωπικά και στην ubuntu-gr λίστα είμαι,
το ubuntu το χρησιμοποιώ στο desktop μου, το χρησιμοποιώ επαγγελματικά
σε server, μάλιστα κάποια στιγμή στο παρελθόν (που υπήρχε χρόνος :-))
είχα προσπαθήσει να κάνω και κάποιες μεταφράσεις και να παρακολουθήσω
κάποια bugfix. Προσπάθεια που εγκαταλήφθηκε λόγω έλλειψης χρόνου...

Παρόλα αυτά είμαι μέλος του hellug από το 2000 περίπου και τα τελευταία
2 χρόνια είμαι και στο ΔΣ του συλλόγου.

Το ubuntu που το αγαπώ αρκετά, και όπως είπα το χρησιμοποιώ σε όλους μου
τις καθημερινές λειτουργίες, δεν το είχα πάντα στον υπολογιστή μου. Το
linux δεν το γνώρισα μέσω του ubuntu, oύτε μέσω αυτού γνώρισα το ΕΛΛΑΚ
και πιθανόν στο μέλλον να τρέχω κάτι άλλο, πιθανόν και όχι.

Με δεδομένα τα παραπάνω θα πω κάποια πράγματα που είναι προσωπική μου
άποψη και προφανώς μπορεί να είναι και λάθος. Πιθανόν όμως να δώσουν
τροφή για προβληματισμό.

Περί hellug.

1. Ο Hellug έχει όνομα και είναι χρόνια στο "κουρμπέτι". Πρακτικά αυτό
σημαίνει
1α. Λόγω του όποιου έργου έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια είναι καλώς ή
κακώς αναγνωρίσιμος και εντός της κοινότητας και εκτός αυτής.

2. Ο Hellug μπορεί να ξεκίνησε σαν μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας
ελληνικής κοινότητας με χαλαρή δομή και σύνθεση κατάφερε όμως να υπάρχει
τα 10 χρόνια της λειτουργίας του. Αυτό πιστέψτε με δεν είναι καθόλου μα
καθόλου εύκολο. Σε κάποιες περιόδους ο σύλλογος υπολειτουργούσε, λόγω
έλλειψης ατόμων, χρόνου ή ότι άλλο. Ακόμα και τότε όμως δεν έπαψε να
λειτουργεί και αυτό οφείλεται σε ανθρώπους που το πήραν πάνω τους.

3. Ένα πολύ σημαντικό σημείο που μόνιμα αγνοείται από τους περισσότερους
είναι ότι ο Hellug είναι νόμιμος σύλλογος. Όσο και αν κάποιοι κατά
καιρούς πήραν πάνω τους τον σύλλογο και τράβηξαν περισσότερο το κουπί
δεν έπαψαν να αισθάνονται εκλεγμένα μέλη μιας ομάδας ατόμων. Προσωπικά
μπορώ να σας πώ ότι όταν μιλάω ή βρίσκομαι κάπου εκπροσωπώντας τον
σύλλογο σκέφτομαι ότι πάνω από όλα εκείνη την στιγμή προωθώ τα
συμφέροντα του συλλόγου και των στόχων που έχει, της διάδοσης του linux
και του ΕΛΛΑΚ. Επίσης σημαίνει ότι εμείς σήμερα είμαστε αύριο δεν
είμαστε ο Hellug θα υπάρχει (τουλάχιστον μέχρι τα ίδια τα μέλη του να
αποφασίσουν να τον διαλύσουν). Άρα όταν μιλάμε για Hellug θα πρέπει να
έχετε στο μυαλό σας ότι δεν μιλάμε για πρόσωπα. Του χρόνου μπορεί να
είναι άλλοι άνθρωποι στο ΔΣ, μπορεί να είναι ακόμα και άλλοι άνθρωποι
στον σύλλογο.

4. Ο Hellug σαν σύλλογος στηρίζει όλα τα λειτουργικά συστήματα Linux και
Unix. Ο καθένας βέβαια έχει την προσωπική του άποψη. Η πιο διαδεδομένη
συνήθεια των linuxάδων όλου του κόσμου είναι το distrowar. Όσο μένει στα
όρια της πλάκας (που πάντα εκεί μένει) είναι μια ευχάριστη στην αρχή
συνήθεια. Μετά από κάποια χρόνια χάνει την πλάκα της αλλά δεν παύει να
απασχολεί κάποιους χωρίς να γίνεται ενοχλητική.

5. Ο Hellug δεν έχει αναμιχθεί στην λειτουργία άλλων ομάδων. Αντίθετα
προωθεί την δημιουργία ομάδων που ασχολούνται με συγκεκριμένες
λειτουργίες και μέλη του είναι μέλη σε άλλες ομάδες. Δεν έχω καταλάβει
την άποψη πολλών ότι ή είσαι στον Hellug ή στην άλλη ομάδα. Εγώ είμαι
μέλος σε πολλές, δεν μπορώ να καταλάβω ποιός θα μου το απαγορέψει.

6. Καλά όλα αυτά θα πεί κάποιος αλλά γιατί υπάρχει μια κακή εικόνα σε
κάποιους για το Hellug;
Είναι πολύ ωραία ερώτηση και εδώ θα πώ κάποια πράγματα και ας κάνω
λάθος.

Κακή εντύπωση για το Hellug έχουν οι άνθρωποι που για κάποιον λόγο
έφυγαν από αυτόν πικραμένοι ή απογοητευμένοι και όσοι δεν έχουν ποτέ
γνωρίσει από κοντά τον σύλλογο αλλά των έμαθαν μέσω των πρώτων.
Αφορμές μπορεί να υπάρχουν πολλές, σκέφτομαι όμως ότι σε όλες τις
περιπτώσεις αυτό που δεν μπόρεσαν να δεχτούν κάποιοι στον σύλλογο είναι
το δικαίωμα της γνώμης του άλλου και της κοινής εκπροσώπησης. Ξέρετε
πόσο δύσκολο είναι να δεχθείς οτί δεν πέρασε μια άποψή σου γιατί δεν την
στήριξε άλλος εκτός από εσένα; Ξέρεις τι είναι να πρέπει να ακούς
ανθρώπους που μπορεί να ξέρουν λιγότερα από εσένα και να δέχεσαι τις
απόψεις τους; Όλα αυτά όμως είναι χαρακτηριστικά ενός συλλογικού οργάνου
και όταν θέλεις να έχεις δημοκρατία τότε θα πρέπει να μάθεις να
λειτουργείς μέσα σε αυτό. Να δέχεσαι τις απόψεις των άλλων και να
σέβεσαι τις αποφάσεις των πολλών. Να συμμετέχεις ακόμα και αν διαφωνείς
και αν νομίζεις ότι έχεις δίκιο να προσπαθείς να πείσεις για το ορθό των
πράξεών και των λόγων σου.
Πολλοί όλα αυτά τα χρόνια με το που διαφωνούσαν σε κάτι σηκώνονταν και
έφευγαν (και πολλοί από αυτούς έσταζαν και το φαρμάκι τους) και άνοιγαν
δικά τους "μαγαζιά" που έκαναν αυτό που ήθελαν και συγκέντρωναν τον
κόσμο που υποστήριζε τις θέσεις τους. Αυτά όμως δεν είναι κοινότητες.
Κοινότητα σημαίνει πάνω από όλα πολυσυμετοχικότητα και δημοκρατία.

Πολλά είπα για τον Hellug. Πρέπει να ειπωθούν όλα αυτά γιατί τελικά οι
περισσότεροι χρήστες ιδίως οι νέοι τα αγνοούν.

Επίσης να πώ ότι είναι λάθος να πιστεύεται ότι έχει ειπωθεί κάτι κακό
πρός την ελληνική κοινότητα του ubuntu. Το πρόβλημα των περισσοτέρων
καθώς και του προεδρείου είναι με τον Σίμο τον Ξενιτέλη συγκεκριμένα.
Είναι λάθος εντύπωση να πιστεύουν κάποιοι ότι τα υβριστικά σχόλια και οι
συμπεριφορές απευθύνονται προς μία ομάδα χρηστών όταν (ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ
ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ) είμαστε και πολλοί από εμάς μέλη της. Προφανώς βέβαια
απευθύνεται σε όλους αυτούς που συντάσσονται με το συγκεκριμένο άτομο.
Ο εν λόγω κύριος ο οποίος τελευταία έχει καταλήξει spamer έχει βαλθεί να
φέρει όλο το άπιστο πλήθος των χρηστών Η/Υ στον ορθό δρόμο μιας διανομής
όπως αυτός βέβαια την αντιλαμβάνεται.

Αφού λοιπόν γεμίζει με άχρηστη πληροφορία όλο το ελληνικό διαδίκτυο για
το "πόσα hit είχε το κουμπί πάνω δεξιά στο forum" , εμφανίζεται και ως
αυτόκλητος προστάτης των αδικημένων να επιπλήττει σε διάφορα φορά και
οργανισμούς τον τρόπο λειτουργίας τους και συμπεριφοράς τους. Και αφού
με διάφορους της συνομοταξίας του, κάνουν κακεντρεχή σχόλια του στύλ
(Don't feed the troll) (Στο χωριό μου το λένε αυτό "Είπε ο γάιδαρος τον
πετεινό....")   και άλλα τέτοια, "ενημερώνουν" και τους "πιστούς" τους
(γιατί έτσι τους αντιλαμβάνονται) για το πόσο κακοί είναι οι άλλοι και
πόσο αγνοί και καλοί είμαστε εμείς, οι διαφορετικοί.

Προσωπικά το παραπάνω με παραπέμπει σε παραθρησκευτική ομάδα και μάλιστα
φανατική. Και με αφορμή αυτό έρχομαι στο Ubuntu, όπως τουλάχιστον εγώ το
αντιλαμβάνομαι.

Πρώτον και κυριότερο. Ότι και να πούμε παρακάτω το μόνο σίγουρο είναι
ότι το ubuntu είναι απλά μια εφαρμογή ενός Η/Υ. Πιο συγκεκριμένα το μια
διανομή ενός λειτουργικού συστήματος. Απλά και μόνο.

Από εκεί και πέρα.
Είναι μια από τις πιο εύχρηστες διανομές που υπάρχουν.
Είναι πραγματικά ελεύθερη.
Στηρίζεται στο Debian που και αυτό με την σειρά του είναι πραγματικά
ελεύθερο.
Είναι ο λόγος που έμαθαν οι μεγάλες μάζες των χρηστών το Linux (και αυτό
είναι η πιο σημαντική του επιτυχία)
Έχει μια πολύ μεγάλη ομάδα χρηστών και προγραμματιστών που πραγματικά
αφιερώνονται σε αυτό.

Όμως. Είναι και αυτό μια διανομή του Linux. Μάλιστα είναι σχεδόν ίδια με
την διανομή Debian. Άρα δεν είναι κάτι το διαφορετικό. Είναι απλά ΑΛΛΗ
ΜΙΑ διανομή. (Την οποία όπως είπα στην αρχή προσωπικά προτιμώ). Το ότι
την χρησιμοποιώ ΕΓΩ (ή όποιος ΕΓΩ) δεν σημαίνει ότι την κάνει καλύτερη
από τις άλλες, και αυτό παρακαλώ κρατήστε το.
Η φιλοσοφία του Linux και του ΕΛΛΑΚ γενικότερα ήταν μια φιλοσοφία
γενικότερης παρέας τα παλαιότερα χρόνια. Προφανώς γίνονταν flamewars,
προφανώς ο καθένας είχε το δικό του λειτουργικό, τον δικό του editor
κλπ. Όμως στο τέλος αισθανόμασταν όλοι μέλη της ίδιας ομάδας.

Αυτή την αίσθηση ειδικά εδώ στην Ελλάδα νομίζω ότι την χάνουμε σιγά
σιγά. Και δυστυχώς βλέπω ότι κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν
"κοινότητες" αποκομμένες από όλες τις υπόλοιπες, ομάδες "πιστών" που θα
κατέχουν την "μοναδική αλήθεια", που θα τους κατευθύνουν μέχρι και στο
πώς θα στήνονται στις φωτογραφίες γιατί έτσι θα πετύχουμε τον "μεγάλο
στόχο". Αυτά τα πράγματα φίλοι μου είναι πέρα από ξένα πρός την έννοια
των κοινοτήτων λογισμικού μπορούν να καταλήξουν και πολύ επικίνδυνα.

Προσωπικά θα ήθελα ο καθένας να είναι σε όποια κοινότητα αισθάνεται και
να δίνει τον χρόνο του όπου αυτός νομίζει πιο σημαντικό και
επικοδομητικό. Όμως όλοι θα πρέπει να είμαστε αλληλέγγυοι και να ξέρουμε
ότι μπορούμε να μιλάμε την ίδια γλώσσα.

Με συγχωρείτε για το μακροσκελές αλλά πραγματικά δεν μπορούσα να κόψω
κάτι από όλα.

ΥΓ. Η έκθεση στην Ανθούσα είναι ανοικτή από εχτές το βράδυ. Κόσμος
υπάρχει ούτως ή άλλως πολύς για να βοηθήσει. Όποιος θέλει ας περάσει από
το περίπτερο. Γιατί είναι τελείως διαφορετικό να γνωρίζεις τους
πραγματικούς ανθρώπους από κοντά. Λύνονται πολλές παρεξηγήσεις και
αποκτάς δικιά σου άποψη.