Προσοχή σε όσους θέλουν να εγκαταστήσουν το Kubuntu 8.10

Nikos Alexandris nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de
Mon Nov 3 16:30:32 GMT 2008

On Sun, 2008-11-02 at 16:32 +0100, Nikos Alexandris wrote:
> [...]
[...]
> Ευχαριστώ Σπύρο και Γιώργο. Πιθανόν να είναι "μεμονωμένη" περίπτωση το
> hardware του φίλου μου. Αν θα έχω νεότερα σχετικά με τα προβλήματα θα
> ενημερώσω τη λίστα.
>
> Φιλικά, Νίκος

Ιδού μερικές λεπτομέρειες (αντιγράφω από προσωπικό μήνυμα):

----

"...χρησιμοποιώ το Kubuntu 8.04 με μεγάλη
ικανοποίηση, έχοντας παρατήσει το SuSE αμέσως μόλις εγκατέστησα το
Kubuntu..."

"...το δίκτυό μου χρησιμοποιεί στατική IP και όχι DHCP."

Χαρακτηριστικά:
Intel P4, 2.6GHz, 1GB RAM, NVIDIA GeForce FX,
Hard Disk 120GB+80GB, swap partition 2GB, Kubuntu partition ext3 30GB

Προβλήματα:
1. KNetworkManager: έχουν αφαιρεθεί δυνατότητες ρύθμισης που το έκαναν
λειτουργικό, με αποτέλεσμα να μην μπορώ να συνδεθώ στο διαδίκτυο
καθόλου, ούτε από το liveCD ούτε από το εγκατεστημένο, με χίλιους
κόπους και βάσανα 8.10

2. Η ελληνική πηγή αναβαθμίσεων http://gr.archive.canonical.com/ubuntu
στην οποία αυτομάτως με συνέδεε η αναβάθμιση είχε ταχύτητα 13kBps,
πράγμα απολύτως απαράδεκτο, αφού άφησα το PC ανοιχτό όλη τη νύχτα για
να κάνει την αναβάθμιση, και στο τέλος μου τα χάλασε όλα και δεν την
έκανε.

3. Μεγάλο λάθος να είναι προ-καθορισμένο το KDE4.1, αφού μπορεί κανείς
να το επιλέξει όταν το θέλει μόνος του. Εγώ δεν το είχα προκαθορισμένο
αλλά μου το επέβαλε η αναβάθμιση. Μου θυμίζουν Microsoft αυτού του
είδους οι αποφάσεις για το "καλό" του χρήστη.

"Η αρχή μου είναι ότι αν ένας χρήστης αδυνατεί να εγκαταστήσει κάτι,
τότε υπάρχει πρόβλημα στο πρόγραμμα όχι στο χρήστη, ακόμη κι αν είναι
δικό του το λάθος. Πρέπει να γίνεται σαφές το τι πρέπει να κάνει, για
να μην κάνει λάθος. Το ότι μερικές φορές αδιαφορούμε για τον κοινό
χρήστη κι ελπίζουμε στους expert χρήστες δεν είναι πρόβλημα των
χρηστών."

----

Η προσωπική μου γνώμη ταυτίζεται με αυτήν που διατυπώνεται στην
τελευταία παράγραφο. Άλλωστε αυτό δεν είναι που θέλει να πετύχει το
(*)Ubuntu (και ο Shuttleworth και όλοι μας, ο καθένας με τον τρόπο του);

Φιλικά, Νίκος