Πρόσθεση χρήστη στο group "root". Επικίνδυνο?

Simos Xenitellis simos.lists at googlemail.com
Wed May 14 17:02:15 BST 2008

O/H Ilias Paraponiaris έγραψε:
> Εγκατεστησα ubuntu 8.04 σε ένα laptop και ένα desktop 2 φίλων (νέοι
> χρήστες). Άφησα τα xp σε dual-boot. Διαμόρφωσα τα partitions ως εξής:
> Partition1: ntfs (winxp)
> Partition2: ext3 (/)
> Partition3: ext3 (/home)
> Partition4: swap
> Partition5: ntfs (για να σώσζει αρχεία που θα διαβάζει και από ubuntu
> και από xp κατά την χρονική περίοδο της μετάβασης)
> Το πρόβλημα είναι ότι το partition 5 εμφανίζεται ως /media/disk να
> ανήκει στον root και να είναι κλειδωμένο για τον χρήστη, κάτι παρόμοιο
> [...]
Νομίζω ότι το πιο κομψό είναι να φτιάξεις μια γραμμή στο fstab που να
λέει ότι η ομάδα τάδε έχει πλήρη δικαιώματα στο δίσκο.
Έπειτα, βάζεις τους χρήστες που θέλεις να ανήκουν στη συγκεκριμένη ομάδα
και κάνεις επανεκκίνηση.

Το κομμάτι της επεξεργασίας του fstab είναι αυτό που γίνεται από το
τερματικό, με sudo. Τα υπόλοιπα από το γραφικό περιβάλλον.

Φυσικά αν δεν έχεις απαίτηση να είναι προσαρτημένα μόνιμα, μπορείς να το
κάνεις από το Τοποθεσίες/Αφαιρούμενα μέσα.

Νομίζω ότι για αυτά χρειαζόμαστε μερικούς οδηγούς/tutorials.