Ερώτημα σχετικό με την πιο διαδεδομένη διανομή

Ilias Paraponiaris paraponiaris at yahoo.com
Mon Jun 16 20:17:13 BST 2008

On Mon, 2008-06-16 at 10:47 +0300, Stathis wrote:
> Τέθηκε το ερώτημα ότι φαίνεται το Ubuntu ότι είναι η πιο διαδεδομένη
> διανομή στον κόσμο. Έστω ότι σε λίγα χρόνια θα είναι στα περισσότερα
> μηχανάκια. Δεν θα έχει έτσι το μονοπώλειο (βλέπε Microsoft); Μέχρι τώρα
> "προστατευόμαστε" από την άδεια. Αλλά ποιός ξέρει στο μέλλον τί γίνεται.
> Βέβαια όλα αυτά είναι θεωριτικά. Ίσως να μην βλέπω κάτι στην όλη εικόνα.

Συζητάμε τον κίνδυνο στο μέλλον η canonical να εξελιχθεί σε νέα
microsoft, σε νέο μονοπώλειο. Αυτός ο κίνδυνος είναι μια πιθανότητα αλλά
με τα σημερινά δεδομένα εξαιρετικά μικρή! Γιατί; Λόγω άδειας GPL? Ναι.
Κυρίως όμως (!) διότι ένας χρήστης ubuntu μπορεί να πάει σε άλλη διανομή
με μηδενικό κόστος σε χρήμα και ελάχιστο κόστος σε χρόνο / κόπο. Όσο
επομένως το ubuntu χρησιμοποιεί τα ίδια βασικά συστατικά με άλλες
διανομές, προσωπικά εκτιμώ ότι δεν υπάρχει κίνδυνος. Με απλά λόγια, αν
κάτι στραβώνε σήμερα με canonical, αύριο γύρναγα σε debian-testing που
για τις δικές μου ανάγκες-εμπειρία μου φαίνεται (δεν λέω ότι
αντικειμενικά είναι) κατά 99% ίδιο με το ubuntu και ο λόγος που είμαι
στο τελευταίο είναι η πολύ καλή δράση της ελληνικής κοινότητας και η
άμεση βοήθεια προς άπειρους χρήστες όπως εγώ.
Φιλικά
Ηλίας