Re: ΑΡΘΡΟ ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ RAM

Dimitrios Papadopoulos chaosdynamics at googlemail.com
Fri Jul 25 08:38:28 BST 2008

Xωρίς να θέλω να προκαλέσω διαφωνίες και έριδες, και δεν είμαι κανένας
ειδικος (νομικός) επι του θέματος, θα ήθελα απλώς να εκφράσω τις απόψεις
μου. Σίγουρα είναι απαραίτητο όταν κανουμε αναφορά σε ένα άρθρο να
αναφέρουμε και την πηγή. Και σίγουρα αν το κείμενο έχει copyright τότε δεν
επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να επωφεληθούμε οικονομικά από την ανατύπωσή
του.

Αλλά ας σκεφτούμε το εξής παράδειγμα. Στο linux υπάρχουν τα permissions
read, write, execute. Από τη στιγμή που θα δώσεις σε κάποιον δικαιώματα να
διαβάσει το αρχείο σου, τότε έχει το δικαίωμα να το αντιγράψει. Οι
δισκογραφικές εταιρίες κάνουν έρευνα στον ίδιο τομέα. Να μπορούν να έχουν
αναγνώσιμα τα cd τους αλλα να μη μπορούν να αντιγραφούν. Από τεχνικής
απόψεως αυτό είναι ένα δύσκολο, αν όχι άλυτο, πρόβλημα.

Διαβάζοντας λίγο στη wikipedia, βλέπει κανείς τους λόγους που δημιουργήθηκε
το copyright [1]. Aυτό επίσης που έχει σημασία είναι ποιος είναι ο
πνευματικός ιδιοκτήτης και ποιος ο διαχειριστής της πνευματικής
ιδιοκτησίας.  Όταν για παράδειγμα γράφω ένα άρθρο και το στέλνω σε ένα
περιοδικό συνεχίζω να είμαι ο  ιδιοκτήτης του άρθρου, αλλά η διαχείρισή του
επερχεται στο περιοδικό.

Και ακριβώς αυτό είναι το φανταστικό με την άδεια GPL [2] ή ακομή και με την
LGPL. Ο δημιουργός του κώδικα συνεχίζει να είναι ο πνευματικός ιδιοκτήτης
αλλά διαχείρηση αυτής της ιδιοκτησίας επιτρέπεται σε όλους, αρκει να
αναφέρεται ο δημιουργός.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright
[2] http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html