Re: 5+1 μούφες για το Linux

SOKRATES ARGYRIOU sargirio at gmail.com
Wed Jul 23 09:45:14 BST 2008

Νικο σου στέλνω το άρθρο να το διαβάσης.

5+1 μούφες για το Linux
[image: Φέξε μου]Οκτώ χρόνια τώρα διαβάζω και ακούω ανοησίες από απαίδευτους
και μη-επαΐοντες (φήμες) για το ποιο λειτουργικό είναι καλύτερο και γιατί το
Linux είναι τάχαμου δύσχρηστο, σαν αυτά που γράφει ο Νίκος Δήμου στο Ram και
εκφοβίζει τα Ελληνόπουλα και τα κάνει να κλαίνε. Και χθες που μου ήρθε
επίσκεψη ο Σκοτσέζος σπιτονοικοκύρης μου, φρίκαρε φρίκη μεγάλη όταν είδε τα
πισιά μου που δεν είχαν Windows και με κοίταξε με αφυψηλού ύφος και είπε
"I'm a typical Microsoft person" κι εγώ κούναγα πάνω κάτω το κεφάλι μου αν
και θα έπρεπε να κουνάω πάνω κάτω το χέρι μου. Ξέρετε πώς.

Οι πιο συνηθισμένες φήμες που κυκλοφορούν είναι οι εξής:

1. Τα Windows είναι φιλικά για τους αρχάριους

Όποιος το λέει αυτό αυτομάτως πρέπει να συλλαμβάνεται από νοσοκόμους και να
τον κλείνουν σε τρελοκομείο. Ένας αρχάριος χρήστης Linux, έχει ένα
λογαριασμό, μπορεί να τρέχει μια χαρά τα προγράμματα, μπορεί να του αλλάξει
τα φώτα, ν' αρχίσει να σβήνει αρχεία, να κατεβάζει (και να τρέχει!) ιούς. Το
λειτουργικό δεν πρόκειται να πάθει *απολύτως τίποτα*. Ό,τι ζημιά κάνει θα
την κάνει ΜΟΝΟ στο λογαριασμό του και πουθενά αλλού. Ας δούμε όμως τώρα και
πόσο φιλικά και εύκολα είναι τα Windows: Ένας αρχάριος χρήστης Windows, τα
πρώτα 10 λεπτά που θα συνδεθεί στο Internet θ' αρπάξει ιό που θα αχρηστέψει
όλο το σύστημα και μετά θα τρέχει στον ξάδερφο για να του δείξει πώς να
κάνει "φορμάτ".

2. Δεν αναγνωρίζονται όλες οι συσκευές στο Linux

Μέγας μύθος. Οι περισσότερες συσκευές που αναγνωρίζονται στα Windows
αναγνωρίζονται και στο Linux. Την ίδια δουλειά που θα κάνει ένας Windows
administrator όταν τα προ-εγκαθιστά και φροντίζει να είναι εντάξει οι
drivers, θα την κάνει και ο Linux administrator που θα κοιτάξει να είναι όλα
σωστά περασμένα στον kernel.

3. Υπάρχουν περισσότερα προγράμματα στα Windows

Παραμύθι του μάρκετινγκ. Η Microsoft και οι κατασκευαστές προγραμμάτων για
τα λειτουργικά της *θέλουν* να πιστεύεις έτσι για να κονομάνε. Η
πραγματικότητα είναι ότι το Linux έρχεται με απίστευτα πολλά πακέτα software
για όλες τις δουλειές και όλα είναι δωρεάν, σε αντίθεση με τα Windows που
έρχονται μόνο με έναν γεμάτο τρύπες browser, ένα μικρό πρόγραμμα email, έναν
messenger και κάτι άλλες παιδικές εφαρμογές (όπως την πασιέντζα). Τα
υπόλοιπα πρέπει να τα αγοράσεις.

4. Δεν έχω χρόνο να κάτσω να παιδευτώ με το Linux όταν κάνω τη δουλειά μου
αμέσως στα Windows.

Παρόμοιας ευφυούς λογικής: Κόβουμε το φαΐ και διασωληνωνόμαστε με ορό για να
μη χάνουμε χρόνο τρώγοντας. Κόβουμε το χέσιμο και διασωληνωνόμαστε με τη
λεκάνη για να μη χάνουμε χρόνο χέζοντας. Κόβουμε και το σεξ για να μη
χάνουμε χρόνο ψάχνοντας για γκόμενα, όταν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας
αμέσως με τη χούφτα μας.

5. Ο εργοδότης μου έχει Windows. Αν ακούσει για Linux δε με προσλαμβάνει.

Εάν είσαι καλός γραφίστας και ξέρεις να δουλεύεις στο Gimp που έχεις σπίτι,
θα ξέρεις να δουλεύεις και στο Photoshop που έχει ο εργοδότης σου. Αν ξέρεις
να γράφεις γρήγορα και σωστά στο Open Office, θα γράφεις γρήγορα και σωστά
και στο Microsoft Word που έχει ο εργοδότης σου. Μη χρησιμοποιείς λοιπόν την
πλέον φτηνή δικαιολογία που λένε όλοι για να κρύψουν την ανικανότητά τους.

6. Το Linux είναι δύσχρηστο

Εάν έχεις μάθει να δουλεύεις μόνο Windows, είναι λογικό να ζορίζεσαι στην
αρχή. Όχι όμως επειδή είναι δύσχρηστο, αλλά επειδή είναι *διαφορετικό*! Αν
το δεις με άλλο μάτι και δουλέψεις σοβαρά και με πείσμα, θα εξασκηθείς και
σ' αυτό.

Το Linux αυτή τη στιγμή είναι γενιές ολόκληρες μπροστά από τα Microsoft
Windows. Αρκεί και μόνο να πω ότι *μόνο τώρα* με τα Vista και μετά από δέκα
και βάλε χρόνια καταστροφικών απωλειών δεδομένων, η Microsoft αποφάσισε να
ακολουθήσει τη συνταγή του Unix για να μην είναι όλοι οι χρήστες
administrators και να ανοίγουν τρύπες ασφάλειας χωρίς λόγο. Μόνο τώρα μετά
από τόσα χρόνια ύπαρξης του tabbed browsing, η Microsoft αποφάσισε να το
υιοθετήσει στον Windows (Internet) Explorer. Να δεις που σε λίγο καιρό θα
υιοθετήσει και τις πολλαπλές virtual desktops. Επομένως: Όποιος χρησιμοποιεί
Linux αυτομάτως είναι έτη μπροστά από τους άλλους που πληρώνουν και
αγοράζουν τα Windows.

Όσοι χρησιμοποιείτε Windows είστε θύματα του marketing. Ψαρώνετε με τα κόλπα
του εξαδάκτυλου: Το όνομα Vista την ίδια στιγμή που μια εταιρεία με το vista
σαν συνθετικό στράφηκε στο Linux (ύπουλο χτύπημα). Τις διαφημίσεις για τους
Windows Servers σε άρθρα στο Internet σχετικά με το Linux. Τα σλόγκαν περί
καθαρότητας και συμβατότητας. Τις φήμες που σας λένε οι φίλοι σας ή που
διαβάζετε και χάβετε από το Νίκο Δήμου. Αυτοί που διαφημίζουν την
καθαρότητα, ας αφήσουν τις φανφάρες και ας πουν αντρίκεια πόσο στοιχίζει
στους πελάτες τους το Norton Antivirus, που σίγουρα θα χρειαστούν για να
καθαρίσουν τους ιούς που θα τους κουβαλήσει το ελαττωματικό προϊόν τους.

Άρθρα σαν αυτό μπορεί κανείς να βρει πολλά. Εδώ έχω επιλέξει τρεις
εξωτερικές συνδέσεις που βοηθούν να καταλάβεις καλύτερα πώς έχει η
κατάσταση:

Στις 23 Ιούλιος 2008 2:13 πμ,ο χρήστης Nikos Alexandris <
nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de> έγραψε:

P Think before you print.
Argyriou Sokrates
Technikal Satelite engenering