Μεταφορά Συστήματος σε νέο δίσκο.

Tasos Latsas tlatsas2000 at gmail.com
Sun Jul 13 10:44:23 BST 2008

Υπάρχει και η πιο απλή λύση του dd αν είσαι τεμπέλης σαν και εμένα και
σου αρέσουν οι.."αυτόματες" καταστάσεις. Με το dd δεν χρειάζεται καν να
φτιάξεις partitions στον νέο δίσκο γιατί κάνει raw data αντιγραφή από
τον δίσκο σου

Συγκεκριμένα :

The dd command doesn't just copy files; it copies blocks, too. As a
simple example, I'll show you how to clone your entire hard drive.

Assuming that /dev/sda is the drive that you want to clone, and /dev/sdb
is an empty drive that can be used as the target, using the dd command
rather easy:

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

In that example, dd is used with only two parameters only: if, which is
used to specify an input file, and of, which is used to specify the
output file. In this case, both input and output files are device files.
Wait until the command is finished, and you will end up with an exact
copy of the original hard drive.

:)