Ορθή "στρατηγική" κατάτμησης του σκληρού δίσκου!

Nikos Alexandris nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de
Thu Feb 21 14:27:57 GMT 2008

Σημαντικές λεπτομέρειες. Ευχαριστώ Σίμο.

Καλό θα ήταν να αναφέρουμε και συνδέσμους με σχετικές πληροφορίες.

Ιδού και μερικά σχόλια επιπλέον:

On Thu, 2008-02-21 at 13:46 +0000, Simos Xenitellis wrote:

> Αυτό είναι σημαντικό για κάποιον που θα κάνει συμαντική χρήση της
> διανομής και θα αποθηκεύει πολλά/μεγάλα αρχεία.

Φαντάζομαι ότι δεν είμαι ο μόνος ο οποίος έχει απαιτήσεις από του
σύστημα του. Σίγουρα είμαστε πολλοί, ο καθείς με τις διαφορετικές του
ανάγκες, που γονατίζουμε το μηχάνημα... ;-)

> [...]
> κερματισμού του δίσκου, αν είναι όλα μαζί, τότε πιστεύω ότι γίνεται πιο
> περίπλοκη η διαδικασία όταν έχεις αρχεία που δεν πρόκειται να αλλάξουν
> και αρχεία που αλλάζουν συχνά.
>
> Το ext3 κάνει αυτόματο αποκερματισμό, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει
> αρκετός ελεύθερος χώρος (π.χ. +2GB;).
>
> Για κάποιον περιστασιακό χρήστη χωρίς μεγάλες απαιτήσεις, η χρήση μιας
> κατάτμησης για ολόκληρο το δίσκο είναι μια ικανοποιητική λύση. Όταν
> διδάσκεις Ubuntu σε πολύ αρχάριους, είναι εντάξει να πεις ότι μια
> κατάτμηση για όλα είνα αποδεκτό. Σε μάθημα για προχωρημένους (=δεύτερη

Διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά έχω την πεποίθηση ότι οι περισσότεροι
νέοι χρήστες που θέλουν απλά να δοκιμάσουν το linux (το ubuntu ή όποια
άλλα διανομή) έχουν ήδη ένα μηχανάκι που τρέχει τα... "παράθυρα". Αν και
το live-cd είναι ωραία λύση για την πρώτη επαφή, κανείς δεν μένει
ικανοποιημένος μέχρι να δει πόσο γρήγορο είναι πραγματικά το linux.

Με το σκεπτικό αυτό νομίζω ότι μια εισαγωγή και συμβουλές επί των
κατατμήσεων δεν θα βλάψουν κανέναν.

> Όταν κάνεις αναβάθμιση διανομής, μπορείς να διατηρήσεις το /home. Ένα
> πράγμα που χρειάζεται έλεγχο είναι αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον
> ίδιο ακριβώς κατάλογο για το κατάλογο χρήστη. Προσωπικά κάνω mv
> /home/myaccount /home/myaccount.old και μεταφέρω υποκαταλόγους όπως
> χρειάζονται.

Έχω ξεχωριστό "τμήμα" για το home  (reiserfs) και δεν το πειράζω όταν
κάνω αναβάθμιση.

Ίσως έχει τα μείον του αυτό... (;)

> Γενικά η προεπιλεγμένη ρύθμιση για τη διανομή είναι η προτιμώμενη λύση,
> μιας και έχει δοκιμαστεί περισσότερο. Σε Ubuntu νομίζω ότι είναι ext3.
> >
> Το swap σε Linux έχει δύο σημαντικές χρήσεις
> 1. ως βασική λειτουργία swap σε κάθε σύγχρονο λειτουργικό σύστημα
> (προσωρινή αποθήκευση δεδομένων που δεν χωράνε στη μνήμη RAM)
> 2. ως χώρος για το "hibernation"

( Αυτο το ρημάδι το hibernation δεν δούλεψε ποτέ σωστά στο μηχάνημά μου
και έχω καιρό να το δοκιμάσω. )

> [...]
>
> Με αυτό το σκεπτικό, η τυπική απλή λύση είναι το swap να είναι διπλάσιο
> της RAM.
>
> Αν κάποιος έχει π.χ. 2GB RAM, τότε το swap μένει σχεδόν κενό κάτω από
> τυπική χρήση, διότι η μνήμη είναι αρκετή. Όταν λέω κενό, εννοώ την τιμή
> που βλέπουμε από την Παρακολούθηση συστήματος (Σύστημα/Διαχείριση/).
>
> Μία βελτίωση της παραπάνω πρότασης τότε είναι: το swap είναι διπλάσιο
> της RAM, αλλά μέχρι 3GB.
> >

> Είναι σημαντικό ότι οι βέλτιστες πρακτικές αλλάζουν καθώς ανανεώνεται το
> λογισμικό, και υπάρχουν πολλές απαντήσεις ανάλογα με το κοινό με το

Προφανώς και είναι σημαντικό να απευθύνεις τις "σωστές" πληροφορίες στο
αντίστοιχο "κοινό". Εμμένω όμως στην ιδέα ότι ένας μίνι-οδηγός με απλές
συμβουλές (ίσως όχι για τους νέους χρήστες αλλά για όσους έχουν κάποια
μικρή εμπειρία) για μια πιο αποδοτική χρήση του σκληρού δίσκου.

--
Nikos Alexandris
.