Εγγύηση Η/Υ χωρις προεγκατεστημένο λειτουργικό σύστημα στην Ελλάδα

V. Fotiadis vfotiadi at gmail.com
Tue Dec 18 14:28:24 GMT 2007

Έντάξει, όλοι συμφωνούν ότι αυτά που κάνουν είναι απαράδεκτα, όμως είναι
πολύ δύσκολο, έως αδύνατο να πείσεις τον πωλητή ότι έχεις δίκιο. Πιθανώς
τα ξέρει και ο ίδιος,
απλά έχει πάρει τέτοιες οδηγίες, ότι χωρίς το Βίστα να μην παρέχεται η
εγγύηση. Ναι, συμφωνώ, είμαστε στην Ευρώπη, αλλά μεμονωμένα δεν μπορούμε
να πετύχουμε κάτι, ακόμη και αν πάμε στον διευθυντή του καταστήματος,
γιατί αυτοί οι τύποι γνωρίζουν ψυχολογία του πελάτη, γνωρίζουν ότι
υπάρχουν κάποιοι που αντιδράνε και έχουν αναπτύξει τρόπους αντιμετώπισης
τέτοιων "δυσάρεστων" γι' αυτούς επισκέψεων "τρελλών λινουξάδων". Ένας
άλλος παράγοντας είναι δικός μας ψυχολογικός. Λίγοι έχουν κουράγιο και
όρεξη να κάνουν φασαρία και ένα ολόκληρο θέμα για κάποιο προϊόν. Συνήθως
βρίσκουμε εναλλακτικές και συμβιβαστικές λύσεις και τελειώνουμε. Ποιός
θα πάει τώρα να κάνει καταγγελείες και μυνήσεις μεμονωμένα και μάλιστα
κατά ενός καταστήματος; Είναι έξοδα σε δικηγόρους σε δικαστικές διαμάχες
και δεν ξες αν θα βρεις το δίκιο σου. Και αν μη τι άλλο η υπόθεση θα
εξεταστεί μετά από 5-6 χρόνια. Σωθήκαμε!
Πιστεύω ότι η πιο αποτελεσματική λύση είναι η μαζική προσφυγή σε
καταναλωτικές οργανώσεις τέτοιες όπως η www.ekato.org (Ελληνική
Καταναλωτική Οργάνωση). Τέτοιες μαζικές προσφυγές, όπως ξέρετε, έχουν
γίνει στην Αμερική κατά της Microsoft και έχουν πετύχει. Όμως
χρειάζονται πρωτοβουλίες και θέληση. Τώρα είμαστε σχετικά λίγοι (οι
χρήστες του λίνουξ), οπότε όταν γίνουμε πολλοί, ίσως γίνει κάτι.
Παρεμπιπτόντως θα κάνω μια ερώτηση στον Νίκο Αλεξανδρή:
Νίκο, επειδή μένεις στη Γερμανία, γι' αυτό σου κάνω αυτή την ερώτηση.
ΣΤο φροντιστήριο Γερμανικών που πήγαινα, θέλησαν μετά από δική μου
πρωτοβουλία, να παραγγείλουν 10 λάπτοπς Dell με προεκατεστημένα ubuntu
μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αυτά. Τους είχα βάλει ubuntu σε 3
μηχανάκια και τους άρεσε πολύ. Το θέμα είναι ότι αυτοί επικοινώνησαν με
την αντιπροσωπεία Dell στη Γερμανία και τους είπαν ότι δεν μπορούν να
κόψουν τιμολόγιο για την Ελλάδα και έτσι αναγκαστηκαν να παραγγείλουν τα
Dell από Ελληνική αγορά με προεγκατεστημένα τα Βίστα. Και η ερώτηση μου
είναι η εξής: Είναι δυνατόν μια χώρα ευρωπαϊκής ένωσης να μην μπορεί να
κόψει τιμολόγιο σε μια άλλη χώρα μέλος? Τι γνώμη έχεις γι' αυτό;

O/H nikos.alexandris at uranus.uni-freiburg.de έγραψε: