makari na vriskame tetoia tutorial gia ubuntu

Σταύρος Τεμερτζίδης bullgr at gmail.com
Sat Dec 15 10:34:11 GMT 2007

> Το θέμα είναι να σε σέβεται ο απέναντι(δεν μιλώ για εδώ) ανάλογα το
> επίπεδο σου (αυτός που σε βοηθά) και να μην έχει το
> "mentality"(εκφρασμένο ή όχι) που έχουν πολλοί: "ε κάνε googling, αα δεν
> το ξέρεις? Μα θα έπρεπε αφού μπήκες στα βαθειά. Αν ζορίζεσαι γύρνα στο
> GUI κλπ".

Φίλε μου, σου δίνω δίκιο εν μέρει. Όντως υπάρχει πρόβλημα στη τεκμηρίωση στο
Linux,
και η κατάσταση σώζεται αρκετά θα έλεγα με τις μεγάλες διανομές όπως το
Ubuntu.
Ένας λόγος που επέλεξα το Ubuntu ως αρχάριος Linuxάς (εκτός της φιλικότητας
που έχει)
είναι ότι έχει μεγάλη κοινότητα/βάση χρηστών και μπορείς να βρεις απάντηση
κυριολεκτικά
για κάθε πρόβλημα που θα προκύψει.

Το μόνο που χρειάζεται είναι το google και υπομονή. Σπάνια χρειάστηκα να
κάνω post είτε στο
Ubuntu forum ή στη ελληνική mailing list για κάποιο πρόβλημα.
Απλώς ψάχνω στο google να βρω την απάντηση. Άλλες φορές την βρίσκω αμέσως
και άλλες φορές μπορεί
να μου πάρει και μερικές ώρες. Αλλά στο τέλος πάντα βρίσκω την απάντηση,
απλώς είναι θέμα χρόνου το
πόσο θα ταλαιπωρηθώ.

Αυτή είναι η μια πλευρά χρηστών... Από την άλλη υπάρχουν οι άλλοι χρήστες
που κάνουν post/mail για το
παραμικρό χωρίς να μπουν στον κόπο να ψάξουν λίγο. Η απάντηση είναι μπροστά
στη μύτη τους, αλλά
αυτοί προτιμούν να κάνουν post/mail για ψύλλου πήδημα.
Οπότε καταλαβαίνεις ότι όταν κάνεις post/mail για κάτι χιλιοειπωμένο που άμα
κάνεις googling θα σου βγάλει
ένα κατεβατό ολόκληρο για την απάντηση που ψάχνεις, καταλαβαίνεις ότι
κινδυνεύεις να χλευαστείς ή το λιγότερο
να σου απαντήσουν μονολεκτικά "κάνε googling". Άντε να σου κάνουν τη χάρη
και να σου δώσουν και μερικά link.

Μπορείς να καταλάβεις ότι κουράζει ο άλλος όταν ρωτάει πχ πως ρυθμίζεται το
grub, ένα θέμα που έχει ξεχειλωθεί
και υπάρχουν εκατοντάδες howtos.

Ρωτάει ένας στο ubuntu forum γιατί δεν έχει ήχο σε μια εγκατάσταση και όταν
του δίνει οδηγίες κάποιος να δει εάν
έχει εγκατεστημένα κάποια πακέτα στο synaptic, τον ξαναρωτάει "τι είναι το
synaptic;", με αποτέλεσμα να ξενερώσει
ο άλλος και να τα παρατήσει.
Αντί δηλαδή να κοιτάξει στα τόσα wikis και howtos που υπάρχουν για το
synaptic προτίμησε να ξαναρωτήσει.
Ο άλλος όμως τι να κάνει; Να αρχίσει να του εξηγεί τι είναι το synaptic;

Στη δικιά σου περίπτωση στο θέμα της τεκμηρίωσης για bash scripting,
καταλαβαίνεις ότι ο όγκος δεδομένων είναι τεράστιος
και δεν μπορεί ένας μόνος του να κάνει την τέλεια τεκμηρίωση.
Θα βρεις κομμάτια διάσπαρτα στο web αλλά ποτέ όλα μαζί. Είναι πολύ χρονοβόρο
και δεν μπορεί να το κάνει κανείς στον
ελεύθερο χρόνο του.
Άλλωστε γι' αυτό υπάρχουν και τα βιβλία. Στα οποία πληρώνεται ο συγγραφέας
και δεν το κάνει στον ελεύθερο χρόνο του.

Και εγώ όταν ήθελα να μάθω Python έβρισκα διάφορα tutorials & howtos αλλά
κανένα δεν ήταν πλήρες και άριστο.
Κατάλαβα ότι εάν θέλω να μάθω Python θα πρέπει να αγοράσω βιβλία, όπως και
έκανα.

Δυστυχώς όλα δεν γίνονται τζάμπα...

--
If you know the others, you are smart...
If you know yourself, you are wise...