Direct boot to Windows

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Fri Aug 17 13:17:45 BST 2007

On 8/17/07, Giannis Tsakiris <giannis.tsakiris at gmail.com> wrote:
> Από ότι βλέπω υπάρχει και η εντολή grub-reboot η οποια της λες τον αριθμό
> του entry από το menu.lst που θες να bootάρεις και μπαίνει κατ' ευθείαν σε
> αυτό. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα αλλα φαίνεται ότι αυτό σε συνδυασμό με το
> savedefault κάνει αυτό που θέλω. Αρκεί βέβαια να υπάρχει το grub-reboot και
> στα windows και να "βλέπει" ακριβώς το ίδιο menu.lst...

Το grub-reboot είναι ουσιαστικά ένα shell script που κάνει αυτό που θέλεις:
default="$1" ; shift
grub --batch --config-file=$config_file $@ <<EOT
savedefault --once --default=$default
quit
EOT

Από windows δύσκολα τα πράγματα. Βρήκα ένα grubοειδές win32 πρόγραμμα,
αλλά όχι native win32 grub κάτι έστω που να μπορεί να κάνει manipulate
το grub state.

Να πω μια άλλη λύση; Περιπλοκότητα εν όψη, φόρα κράνος.

Όταν πρόκειται να bootάρει ένα δίσκο στο BIOS, διαβάζει το MBR του, τα
πρώτα 512 byte. Αν δεν βρει τίποτα, πάει στο partition marked as
bootable και διαβάζει τα πρώτα 512 αυτού.

Το bootable flag είναι κάτι που μπορεί να καθοριστεί και από τον πιο
απλό partition manager, ανεξαρτήτος λειτουργικού.

Ξηλώνεις το GRUB από MBR και το βάζεις στο partition του linux.

Φτιάχνεις ένα shell script προγραμματάκι που να κάνει manipulate το
bootable flag από linux. Έτσι θα ορίζεις εσύ το bootable flag και εσύ
θα ορίζεις το επόμενο λειτουργικό που θα ξεκινήσει.

Λογικά πρέπει να είναι σχετικά εύκολο να κάνεις κάτι τέτοιο και από
windows. Και άμα κλειστείς και από έξω, τα windows μπορούν εύκολα να
bootάρουν linux με μια απλή προσθήκη στο boot.ini σου, το έχω κάνει.

Βγάζει(ς) νόημα;

Όπως και να έχει, μου φαίνεται πολύ περίπλοκο, οπότε σίγουρα θα
υπάρχει απλούστερη λύση.

- Γιάννης