Ubuntu (Linux) & Windows

microminima microminima at gmail.com
Wed Nov 1 20:21:41 GMT 2006

Νομίζω ότι με τις απαντήσεις που πήρα μου δώσατε κάποιες κατευθύνσεις (παρά τον πονοκέφαλο, Alex)
Να κάνω ορισμένες διευκρινήσεις:
1) ακόμη δεν έχω πειράξει τίποτα. Το PC δουλεύει dual boot με Windows και Ubuntu 6.06. Τώρα που θα περάσω σε Ubuntu 6.10 σκέφτομαι να κάνω το πείραμα με το συρταρωτό/φορητό δίσκο
2) απ' ο,τι θυμάμαι το BIOS μου όντως έχει τη ρύθμιση για πρώτη επιλογή εκκίνησης και δεύτερη επιλογή εκκίνησης (ομολογώ ότι δεν είχα σκεφτεί πως θα έπρεπε να το χρησιμοποιήσω)

Ως εκ τούτου - και με βάση όσα μου γράψατε - νομίζω ότι θα μπορούσα να δοκιμάσω το εξής:

Α) θα ρυθμίσω το BIOS να κάνει εκκίνηση αρχικά από τον δεύτερο δίσκο κι όταν δεν τον βρίσκει να κάνει εκκίνηση από τον πρώτο δίσκο

Β) στον 1o δίσκο (μόνιμα πάνω στο PC)
Θα επαναφέρω τις αρχικές ρυθμίσεις των Windows στο MBR με την εντολή fixmbr
Στον συγκεκριμένο δίσκο θα έχω εγκαταστημένα τα Windows και διάφορα partitions όλα φορμαρισμένα σε fat32

Γ) στον 2ο δίσκο (αποσπώμενος με συρταράκι)
Θα εγκαταστήσω τον Grub και όλο το Ubuntu. Συγκεκριμένα θα φτιάξω τέσσερα partitions:
- Το πρώτο (μικρό) θα είναι το /boot, στο οποίο φαντάζομαι θα εγκατασταθεί αυτόματα το grub κατά την εγκατάσταση του Ubuntu (δεν το έχω δοκιμάσει, διότι πάντα έβαζε το grub πάνω στο MBR)
- Το δεύτερο θα είναι το root, στο οποίο θα εγκατασταθεί όλο το Ubuntu
- Το τρίτο θα είναι το /home (για την ακρίβεια θα διατηρήσω το /home που έχω τώρα με όλες τις ρυθμίσεις μου) και
- Το τέταρτο θα είναι φορμαρισμένο σε fat32 για να το βλέπω από το PC στο γραφείο.

Με τον τρόπο αυτό ευελπιστώ να πετύχω τα εξής:

Όταν ανοίγω τον υπολογιστή θα ψάχνει πρώτα να βρει πρόγραμμα εκκίνησης στον δεύτερο (τον αποσπώμενο) σκληρό δίσκο.
Έτσι όταν ο δίσκος θα είναι συνδεδεμένος στο PC του σπιτιού μου θα διαβάζει το grub και θα μου δίνει τη δυνατότητα επιλογής να τρέξω Ubuntu ή Windows
Όταν δεν θα έχω συνδεδεμένο τον δεύτερο δίσκο στο PC του σπιτιού, θα ψάχνει να βρει πρόγραμμα εκκίνησης στον πρώτο σκληρό και θα πέφτει πάνω στο MBR των Windows. Έτσι θα οδηγείτε αυτόματα στα Windows χωρίς να με ρωτάει τίποτα.
Όταν θα έχω συνδεδεμένο τον αποσπώμενο δίσκο στο PC του γραφείου θα παίρνει εντολή από τον MBR για να ανοίξει τα Windows χωρίς μπερδέματα, αφού δεν θα ξέρει ότι μπορεί να βρει πρόγραμμα εκκίνησης κάπου αλλού

Σωστό?

ΥΓ. Σας κουράζω διότι θα πρέπει να είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα πριν μπω στη φασαρία να ζητήσω άδεια για να κουβαλήσω τον δικό μου σκληρό στο γραφείο.