Ubuntu (Linux) & Windows

Stavros Giannouris stavrosg2002 at freemail.gr
Wed Nov 1 14:21:10 GMT 2006

Στις Wed, 1 Nov 2006 13:31:51 +0200
Ο/Η "microminima" <microminima at gmail.com> έγραψε:

> [...]
> απευθείας τα windows.
>
> Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να γίνει εάν κατά τη νέα εγκατάσταση του
> ubuntu στον δεύτερο δίσκο δημιουργήσω ένα partition /boot και
> εγκαταστήσω σ' αυτό το grub.
>

> Ελπίζω ότι στην περίπτωση αυτή δεν θα επηρεαστεί το MBR κι έτσι όταν
> ο δίσκος δεν θα είναι πάνω στο PC θα ανοίγουν απευθείας τα Winodws.
> Όταν πάλι θα έχω συνδέσει τον δεύτερο δίσκο (όπου θα βρίσκεται το
> διαμέρισμα /boot με τον grub και όλο το Ubuntu) μόλις ανοίγω το PC θα
> τρέχει το grub και θα με ρωτάει ποιο λειτουργικό θέλω να τρέξω.

Θα πρέπει το BIOS σου να είναι αρκετά έξυπνο ωστε να ξεκινά απ'τον
δεύτερο δίσκο (όταν είναι μέσα), και να αλλάζει αυτόματα στον πρώτο
όταν λείπει, κάτι που δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό να γίνει[1].
Στη θεση σου θα έφτιαχνα ένα μικροσκοπικό /boot στον πρώτο σκληρό
δίσκο, με το grub εκεί και στο MBR του πρώτου που θα είναι συνέχεια
επάνω. Θα διαλέγεις πάντα λειτουργικό μέν, θα είσαι όμως σίγουρος οτι
θα μπορείς να ξεκινήσεις το pc. :-)

> Υ.Γ.: Και κάτι ακόμη: Αυτή η επιλογή υπάρχει περίπτωση να επηρεάσει
> τη λειτουργία του PC στο γραφείο? Δηλαδή εάν εκεί δεν θέλω να τρέχω
> Ubuntu (διότι δεν είναι δικός μου ο υπολογιστής) θα μπορώ απλά να
> συνδέω τον μεταφερόμενο δίσκο αφού προηγουμένως θα ανοίγω τον
> υπολογιστή και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα? (Εννοείται ότι στον
> μεταφερόμενο δίσκο έχω και ένα partition σε φορμάτ fat32 για να το
> βλέπουν τα windows)
Όχι, δεν πρόκειται να επηρεάσει.

[1] Έστω οτι την πρώτη φορά που θα λείπει ο δεύτερος δίσκος, θα
ξεκινήσει από τον πρώτο. Μετά όμως θα κρατήσει τη ρύθμιση, ή θα
αποθηκευτεί αυτή «προτίμηση» αυτόματα;
-- Stavros Giannouris
Jabber: stavrosg at jabber.org PGP Key:
http://stavrosg.serverhive.com/files/GnuPG.key "Hello. I'm a signature
virus. Please copy me to your signature  to help me spread"