Θέμα: Re: αλλαγές στο fonts.conf

i_soumpasis-ami at yahoo.gr i_soumpasis-ami at yahoo.gr
Sun Mar 19 09:37:10 GMT 2006

--- Simos Xenitellis <simos74 at gmx.net> έγραψε:

https://launchpad.net/distros/ubuntu/+source/fontconfig/+bug/29185

> [...]
> Για το θέμα των ελληνικών και του ελεύθερου
> λογισμικού, το ενδιαφέρον
> τώρα βρίσκεται στη γραμματοσειρά DejaVu, καθώς τη
> χρησιμοποιούμε σε
> σημαντικές διανομές και μάλλον να περάσει σε ακόμα
> περισσότερες άλλες.
> Η Dejavu έχει ελληνικά, τα οποία προστέθηκαν
> πρόσφατα, οπότε είναι καλό
> να υπάρχει σχολιασμός για εξάλειψη τυχόν προβλημάτων
> που μπορεί να έχει.
> Για παράδειγμα, το ν και το δεξί του κομμάτι
> φαίνεται λίγο παράξενα
> (στρίβει στα αριστερά πάρα πολύ) στη DejaVu. Είναι

Ανέβασα το
http://www.geocities.com/isoumpasis/test.tar.gz
Περιέχει 2 αρχεία κειμένου, και τα pdf που δημιούργησα
με το  openoffice. Τα pdf που έχουν το ίδιο όνομα με
τα αρχεία κειμένου είναι από το Drake Flight CD 5 ενώ
αυτά που έχουν και ένα w στο τέλος έγιναν με το
openoffice στα windoze.

Είναι απλά αρχεία. Στις παρουσιάσεις είναι πιο δύσκολα
τα πράγματα. Παρόλα αυτά στο αρχείο system που είναι
με MgOpen Canonica θα δείτε μεγάλη διαφορά. Ακόμη και
μικρή όμως να είναι η διαφορά σε μία παρουσίαση ή σε
ένα πίνακα που τα έχεις στριμωγμένα γίνεται χαμός. Το
πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στο σχήμα των
γραμματοσειρών (αυτό παλεύεται), αλλά στο μέγεθος.

Αυτό το πρόβλημα δεν ξέρω αν γίνεται να αναφερθεί σαν
bug. Δεν είναι πρόβλημα με το ubuntu, αλλά με ότι
αφορά τα linux. Και είναι θέμα γραμματοσειρών. Μάλλον
θα πρέπει η ελληνική κοινότητα να δώσει μία λύση.

Βρήκα ένα πρόγραμμα προς το παρόν που κάνει
γραμματοσειρές, το fontforge μέσα στο breezy, με το
οποίο σε κάποια φάση θα δω τις γραμματοσειρές πως
φτιάχνονται και δουλεύουν. Από τα λίγα που είδα είναι
ότι δεν είναι κάτι εύκολο, απαιτεί μάλλον καλλιτεχνική
φλέβα, γιατί έχει ζωγραφική (αυτό είναι μία πρώτη
άποψη).

Σημειωση: Το ξαναστέλνω για να ανέβει στη λίστα.

Χρησιμοποιείτε Yahoo!;
Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύματα (spam); Το Yahoo! Mail
διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών
μηνυμάτων http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr