ubuntu 11.04 sur portanle pc

paul DOILLON troyesb at hotmail.fr
Ven 30 Sep 17:48:25 UTC 2011

Pour l'écran: il n'y a que un écran sur le rectangle orange ou est marqué ordinateur portable et c'est tout cela ne me dis pas si il a pris la bonne résolution il n'y a pas de détails technique es ce la le problème pour le moment j'ai ubuntu 10.04 et celui la fonctionne très bien alors c'est pour cela que je suis étonné  en passant au 11.04 cela ne fonctionne plus pourquoi?
The provided .spec files may be used to create EMGD RPM packages for
installation on Fedora or MeeGo.

RPMs are an alternative to the install.sh Linux installer script,
though the installer script is recommended.

Copy the driver and the spec files to the target system
(the system where you will install the RPMs)

Create your RPM building environment
 mkdir -p ~/rpmbuild/{BUILD,RPMS,SOURCES,SPECS,SRPMS}
 echo "%_topdir $HOME/rpmbuild" >> ~/.rpmmacros
 echo "%_tmppath $HOME/rpmbuild/tmp" >> ~/.rpmmacros

Setup the Userspace Source
Create a folder named intel-emgd-<build version> and copy the userspace
binaries for your Linux distribution. For Fedora 11:
 cp F11/driver/Xorg-xserver-1.6.4/* intel-emgd-<build version>
Compress the folder and copy to SOURCE.
 tar czvf intel-emgd-<build version>.tgz intel-emgd-<build version>
 cp intel-emgd-<build version>.tgz ~/rpmbuild/SOURCES/

Setup the Kernel Module Source
Create a folder named intel-emgd-kmod-<build version>. Copy the kernel module
source by extracting emgd_drm.tgz and copying to intel-emgd-kmod-<build-version>
Compress the folder and copy to SOURCE.
 tar czvf intel-emgd-kmod-<build version>.tgz intel-emgd-kmod-<build version>
 cp intel-emgd-kmod-<build version>.tgz ~/rpmbuild/SOURCES/

Copy spec files to SPECS
 cp emgd.spec emgd-kmod.spec ~/rpmbuild/SPECS

**Note: To build emgd-kmod, you will need the kernel headers installed.
        These are usually packages named kernel-devel or something similar.