3Com Ethernet adapter

Christian Casimir c.casimir at laposte.net
Jeu 30 Sep 14:09:59 BST 2004

J'ai deux pistes pour ma non-reconnaissance de l'ethernet adapter 3Com
de mon IBM THinkpad X20 :

1.

 > Hmm. Can you try passing the argument "pci=noacpi" to the kernel on
 > boot? It sounds like it may be an interrupt problem, and currently
 > there is still hardware that missets interrupts when using ACPI for
 > resource allocation.
 >
 > -- Matthew Garrett | mjg59 at srcf.ucam.org

2.

Il faut le driver suivant (citation de http://www.scyld.com/vortex.html)

"CardBus cards

The "3c59x.c" driver source supports the 3Com CardBus Ethernet adapters.
The driver must either be compiled with pci-scan support, or be compiled
with the -DCARDBUS flag. If using the -DCARDBUS flag, the resulting
driver binary differs from the PCI version and may only be used with the
user-level PCMCIA package. The suggested compile command is at the
bottom of the file. Additional directions are included with the PCMCIA
package."

Questions :

1. S'agit-il bien de deux pistes différentes ? D'après le log de boot,
laquelle semble la plus probable ?

2. Si j'opte pour la première, comment ajouter l'argument "pci=noacpi"
au noyau pour les prochains boots ?
Si j'opte pour la seconde, comment faire pour compiler le driver, et
comment faire pour le compiler avec le support pci-scan ?

Merci pour vos commentaires et votre patience, je suis certain que cela
profitera à d'autres futurs Ubuntuyens en herbe... ;-)

Christian C.