11.10-versio ?

Lassi Nuto nutola at dnainternet.net
To Nov 17 10:38:08 UTC 2011

Haksahdin Ubuntu 11.10-versioon, tuttu työpöytä katosi, samoin netti.

Olen pari vuotta käyttänyt Ubuntua vanhahkossa pöytäkoneessani. Alun perin
jyräsin aikoinaan w2k-käyttiksen asentaessani koneeseen 10.04 LTS-Ubuntun.
Kuluvan vuoden alussa asensin (päivitin) po. toimivan systeemin päälle
11.04-Ubuntun, minkä seurauksena työpöytä muuttui vieraaksi. Aikani
selailtuani löysin kuitenkin ”täpän”, jolla pystyin palauttamaan
alkuperäisen työpöytäni, johon olin tottunut ja jonka avulla osasin.

Viime kuussa (automaattinen) päivitystoiminne ehdotti päivittämistä Ubuntu
11.10-versioon. Tein virheen, annoin luvan. Nyt työpöytä on minulle täysin
vieras enkä löydä nappulaa, jolla palauttaisin sen aiemmaksi. Lisäksi
koneesta katosi netti, joten systeemi ei hae esim. bugikorjauksia jne.

Onko iso homma palauttaa toimiva aiempi 11.04-systeemi tuttuine työpöytineen
ja toimivine nettiyhteyksineen? Minulla on backupit jostain puolen vuoden
takaa, mutta ne ovat verkkolevyllä, josta järjestelmä ei verkon puuttumisen
takia niitä näe.

Nimim. epätietoinen

Don't lead me into temptation. I can get there myself!

HTML liite on poistettu...