antasitteko jeleppivä vähän alakuun piäsyyn?

Janne Jokitalo astraljava at kapsi.fi
Pe Nov 11 11:20:45 UTC 2011

On Fri, Nov 11, 2011 at 12:53:07PM +0200, Esa Mähönen wrote:
<snip>
> nyt tässä pörrää NT 6.0/6002 jonka haluaisin viskata sinne mistä on
<snip>
> mitä pitäs tehä ensin ja millaisia vaikeuksia kohtaan (ajurit yms)?

En nähnyt tossa mitään huolestuttavaa ajurien puolelta, mutta peripheraalit (mm.
se Brother) eivät aina toimi heittämällä.

> pannaanko ubuntu rinnalle vai viskataanko vista mäkeen?

Itse kokeilisin Live-cd:tä, jolla pystyy aika suoraan näkemään ongelmakohdat,
koska sessio on itse muuten samanlainen kuin asennetulla, ainoat erot on siinä
että ajurit ladataan tunnustelun perusteella (eli ei mitään olemassa olevia
konfiguraatio-tiedostoja) sekä softan lataaminen muistiin käyttöä varten cd:ltä
(hieman hidastaa käynnistysaikoja). Jälkimmäinen ei ole niin iso ongelma mikäli
kone pystyy boottaamaan usb-tikulta.

--
Jaska