Re: työkalua tab to xml

Roland Mueller roland.em0001 at googlemail.com
Ke Maalis 2 16:46:57 UTC 2011

Moi,

XML itse on vain perusformaatti - vähän nk. tiedon aakkoset. Jos halutaan
muuttaa csv->xml:ksi pitäisi tiedä mikä on tiedon rakenne esim. XML:n
schemana. Ehkä jos XML schema on tiedossa, sitten voidaan löytää siihen
konversion työkalun. Mikä työkalua käytet muuten Windowsissa ratkaisemaan
saman ongelman?

Muuten sekä CSV:n parsinta (eng. parsing) että XML perusteknikkoiden tuki
kuluu nykyän melkein kaikkien ohelmointikielten kirjastoen "hyvään tapaan".
Esimerkkia: Python, Perl, Java. Se kyllä vaatii ohjelmoittia, joshan ei ole
valmis erikoisratkaisu tarjolla.

-Roland